منتدى راجعون الى الله


انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك

منتدى راجعون الى الله


 
الرئيسيةالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

شاطر | 
 

 نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
saso soudi
مشرفة قسم
مشرفة قسم


الساغة الأن :
الاقامة : الهرم
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1237
نقاط : 1694
تاريخ التسجيل : 01/12/2009

مُساهمةموضوع: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   5th مايو 2010, 2:01 pm

نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله

انجازات الرئيس مبارك في 28 عاما من حكم مصر
الأحوال المالية
إجمالي الديون : 614 مليار جنيه
نسبه الفقر : 35% من الشعب تحت خط الفقر
متوسط الدخل : أقل من1 دولار في اليوم /
فردقيمة النقود المهربة : 300 مليار دولار خرجت من البلادالجنيه المصري/الدولار(1981م ) : 85 ,0 قرش(2010م ) : 5 ,5 جنيهات
الأحوال الصحية
السرطان : تضاعف 8 مرات ..أعلى نسبة في العالمالذبحة الصدرية :20 % من الحالات شباب تحت الأربعين البلهارسيا : أعلى نسبة في العالم السكر : 7 ملايين .
. 10 % تقريبا من عدد السكان مصابين بالتهاب كبدي : 13 مليون.
. 20 % تقريبا من عدد السكان فشل كلوي
: أعلى نسبة في العالم شلل الأطفال : موجود في 6 دول في العالم فقط منهم مصرالإكتئاب : 20 مليون مواطن 27% تقريبا من عدد السكانأ مراض نفسية ( أخرى) : 6 ملايين
ا لتدخين : 80% من عدد السكان البالغين مدخنين
التلوث : أعلى نسبة في العالم...تلوث للهواء ومياه الشرب
والتدهور في التربة والمناطق الساحلية.
.خسائر 30 مليار جنيهالانفاق الحكومي: 10 دولار للفرد سنوياً الأحوال الاجتماعية القضايا : 20 مليون قضية بالمحاكم
..أقدمها من 38 عام حتى الاّنا
لبطالة : 29% من القادرين على العمل
..حوالي 5 مليون شابالانتحار : 3 اّلاف محاولة سنوياً
حوادث الطرق : 6 آلاف قتيل سنويا و 23 الف مصابا
لطلاق : 28 %العنوسة : 9 مليون عانس .
. 5 مليون فوق 35
عامالهجرة : 4 ملايين مهاجر : 820 ألفاً من الكفاءات و 2500 عالم في تخصصات شديدة الأهمية.
. 6 ملايين طلب هجرة للولايات المتحدة وحدها سنة 2005الأُمية(حالياً)
: 26% من الشعب المصري( المستقبلية) : 7% من الأطفال لا يدخلون المدارس بسبب الفقر
..غير المتسربين من التعليم التعليم
: دروس خصوصية ، كتب خارجية ، جامعات خاصة للربح فقط
عمالة الأطفال : نصف مليون طفلأطفال الشوارع
: تقربر الأمم المتحدة : 100 ألف طفل
عشوائيات : 45% من الشعب يسكن العشوائيات
.. 35 منطقةعشوائية بالقاهرة فقط
موظف الحكومة : تحت خط الفقر ويؤخذ منه ضرائب( ستة جنيهات متوسط دخل الموظف يومياً)ا
لمخدرات : ينفق 6 مليار دولار سنوياً في تجارة المخدرات
مشاكل أخلاقيةرشوة، محسوبية، بلطجة، توريث المهن، عُري، زواج عرفي ,قتل الأزواج، امتهان وتحرش بالنساء، ألفاظ بذيئة، صحافة جنسية غش جماعي وجريمة و تسول
الأحوال السياسية
سيطرة وفساد النخبة الحاكمة،
مراكز قوى
، الإعداد لتوريث الحكم
،تزوير انتخابات،
قمع المعارضة،
اعتقالات،تعذيب حتى الموت
،انتهاك لحقوق الإنسان
، إلغاء دور النقابات والجمعيات الأهلية
مشاريع قومية متوقفة او خاسرة -
القضاء على الأمية قبل عام 2000 متوقف
،- زراعة الصحراء الغربية بالقمح (مشروع اليابان)-مشروع توقف
وادي السليكون، توقف
محطة الطاقة النووية توقف
،- جامعة د/ أحمد زويل (التكنولوجيا)-توقفت
فوسفات أبو طرطور توقف
قلبي يكاد يتوقف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
,- وادي توشكي ىالخسائر
- أكثر من 2,3 مليار جنيه خسائر بشركات القطن-
8 مليارات جنيه خسائر شركات الغزل والنسيج-
12 مليار جنيه العجز الإجمالي لسكك حديد مصر-
خسائر 10 مليارات جنيه بقطاع الإذاعة والتلفزيون
الأزمـــات والفساد
, تعليم،
إسكان،
زواج،
بطالة،
صحة،
أخلاق،
ضمير،
مرور
, مياه نظيفة
، صرف صحي
، البناء على الأرض الزراعية
، تصحر
، زحام
,غلاء,
انخفاض احتياطي النقدبالأرضي الزراعيةتم تجريف مليون و200 ألف فدان أرض خضراء من 5000 سنة من أصل 6 مليون فدان
الأمن والشرطة
قانون طواريء
التعذيب في السجون
ترويع المواطنين من الشرطه واهانتهم باسوء الالفاظ
استخدام كلمات مثل انت مش عارف انا مين ؟والحقيقه كلنا مش عارفين

, قمع المعارضة
، اعتقالات
، تعذيب حتى الموت ،
انتهاك لحقوق الإنسان ,
وضياع كرامه المواطن المصري لدرجه في كثير من الدول ينادون علي المصري بكلمه انت يا مصري وكأنه سب وليست جنسيه
دخول غالب الدول العربيه كل الدول الاوربيه بدون تاشيره اما المصري يجب ان يثبت انه راجع وله اموال في البنك وغالبا بيرفض

هكذا الحال وتجد من يقول احفظوا له الجميل لان عندنا استقرار وكأننا نقارن مصر بقريه من القري ولا نقارن مصر بجميع دول العالم التي تنعم بالاستقرار والتقدم والحريه ويذكرني الامر مع فارق التشبيه بزوج علاقته جيده جدا بكل جيرانه ويحافظ علي شكل الاسره المستقر ولكنه يؤذي زوجته ويسبها ويشرب الخمر ويفعل كل الموبيقات لنجد اننا نقول لا لا بس نحفظ له جميل العلاقات الطيبه واستقرار الاسره اي استقرار واي علاقات

ولنا الله يا مصر



المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Ahmed Mounir

راجع متفوق
راجع متفوق


الساغة الأن :
الاقامة : اشعر بالملل
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 506
نقاط : 667
تاريخ التسجيل : 12/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   5th مايو 2010, 2:21 pm

بتهيألى يا ساسو نسيتى اننا احلى دولة تطلع قرارات وتغيرة فى نفس الوقت
ومعتش حد عارف اى حاجة فى اى حاجة ولا مين قال ايه والدنيا بقت تعبانه

شكرا يا ساسو موضوع جميل وواقعى ومتخفيش مش هانتمسك عشان الديمقراطية lol!

وفى الاخر يبقى انت أكيد أكيد فى مصر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hala

راجع يشارك
راجع يشارك


الساغة الأن :
الاقامة : giza
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 108
نقاط : 187
تاريخ التسجيل : 04/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   5th مايو 2010, 3:43 pm

والله يا ساسو حطيت ايدك علي الوجع العام سبحان الله مش عارفة هو احنا زي ما بيقولو بنعظم حكمانا لدرجة تخليهم فراعنة وعلي راي المثل ايه اللي فرعنك يا فرعون ........ وكفاية كدا يحسن نتقفش قانون الطوارئ واحتمال ان انا كده ممكن اكون بحض علي انقلاب واحنا كده نبقي بنهدد امن البلاد وبنا يسترها علينا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
فتى النيل
مشرف قسم
مشرف قسم


الساغة الأن :
الاقامة : مصر
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 397
نقاط : 427
تاريخ التسجيل : 14/02/2010

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   5th مايو 2010, 8:52 pm

بجد انتى ادفعلك كام بقى علشان كل الانجازااااات دى ها نص مليون ولا مليون هههه اه طبعا لما تظهرى كل الانجازات دى هتحسن موقفه فى الانتخابات القادمة
وبجد يعنى مش عارفين نقول ايه بنحبك يا ر ي س
وبنحب الجمااااااااااااال
حد فاهم حاجة كل سنة وانتم طيبين بس يا سوسو مش تنسي اننا اخوات يعنى فرقى اى حاجة من المليون علينا هههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
saso soudi
مشرفة قسم
مشرفة قسم


الساغة الأن :
الاقامة : الهرم
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1237
نقاط : 1694
تاريخ التسجيل : 01/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   5th مايو 2010, 9:00 pm

شكرااا لمروكم الجميييييل ((احمد - هاله - فتى ))



المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
memo dream
النائب التنفيذي للمدير
النائب التنفيذي للمدير


الساغة الأن :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 8479
نقاط : 12953
تاريخ التسجيل : 20/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   5th مايو 2010, 10:15 pm

يانهاااااااااااااار كل دى انجازات

بس تصدقى ياساسو لو مشيتى فى الشارع المصرى وسئلتى الناس تنتخب مين فى الانتخابات الجايه هيقولولك مبارك والى نعرفه احسن من الى منعرفوش والله سبحان الله كل رئيس لمصر جه لحاجه عملها ومشى يعنى مثلا عبدالناصر جه امم القناه وبعديه السادات اكتوبر وبعدين مبارك رغم الفساد الداخلى الى فى البلد ومش هو بس السبب فيه دا كلنا مشتركين فيه الا انه فعلا بعد ربنا طبعا حامى مصر من الحوش الى عايزين يهدوها ويفترسوها سواء اجانب اوغيره ودى حقيقه بجد ولو بصيتى تفتكرى مين ينفع يبقا غير حسنى مبارك صدقنى لو كلنا فكرنا هنلاقى المقارنه صعبه والتحمس لحد حاجه مش سهله اى حد ممكن يجى يقول بحب مصر وهعمل وهعمل بس تفتكروا هيعمل بجد ربنا حافظ البلد دى وهتفضل فى امان ان شاء الله لاخر لحظه ودا مش كلام دا حقيقه مهما حصل فيها وهى تعتبر اكتر بلد مستقره عن اى بلد تانيه ودا الى مخلى الكل حاقد ودا واضح جدااااااااااا ربنا يحفظنا ويحفظ امة المسلمين ويهدينا جميعا الى مايحبه ويرضاه



المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/






________________



بين امواج البحار وابتسامات القمر .....احبك حب لايقبل الانهيار ...ولايقدر على وصفه بشر



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


والدي : في داخـــــــل الأصـــــــداف يوجـــــــد اللـــــؤلــــؤ.....وفـــ​ـــــــي داخـــــلك وجــــــــــــــــدت معنى العطاء ..وإن كانـــــــــــت هنـــــــــــالك أشـــــــــــــــياء جميـــلة في حــــــــــــــــياتي ، فمـــــــن المــــــــؤكد...هــــــــ​ـــي وجـــــــــــودك بجـــــــــــانبي دومـــــــــــا ..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
saso soudi
مشرفة قسم
مشرفة قسم


الساغة الأن :
الاقامة : الهرم
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1237
نقاط : 1694
تاريخ التسجيل : 01/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   21st مايو 2010, 1:59 pm

نورتيينى يا قمر وشكراا ع ردك
ولكن
البلد مش بخير خالص الفساد بقى فى كل حته والاسعار بقت غاليه جدااا والفقراء بيزيدوااا كل شويه وبجد الحياه بقت صعبه اوووووووى وده كله لانه مفيش فكر ولا تغييير كل واحد قاعد فى مكاان مش عايز يسيبوه ولا بيضيف اى جديد بل بياخد بس حاولى تتخيلى وضع مصر بعد كااام سنه وفى ظل الاوضاع الراهنه هتبقى شكلهاا ايه ربنا يستر يارب ع اللى جااااااااااااااااااى



المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سعد يونس
النائب الاعلامى للمدير
النائب الاعلامى للمدير


الساغة الأن :
الاقامة : الجيزة
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 7089
نقاط : 13464
تاريخ التسجيل : 05/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   21st مايو 2010, 2:29 pm

والله انجازات رائعة

وانظرى للأمام دائما تم انظرى مرة واحدة خلفك

تجدى تقدم الحكومة اسرع منك لعكس الطريق



المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
saso soudi
مشرفة قسم
مشرفة قسم


الساغة الأن :
الاقامة : الهرم
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1237
نقاط : 1694
تاريخ التسجيل : 01/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   21st مايو 2010, 2:31 pm

شكراا لمرور حضرتك



المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/






[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
فتى النيل
مشرف قسم
مشرف قسم


الساغة الأن :
الاقامة : مصر
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 397
نقاط : 427
تاريخ التسجيل : 14/02/2010

مُساهمةموضوع: رد: نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله   21st مايو 2010, 9:07 pm

هى افراحى واهاتى هى انجازاتى


بصراحة الله يكون فى العون بجد مش هزار اللى عنده عيلين


تعبان فيهم فما بالكم باللى عنده اكتر من 85 مليون


لا وايه كمان مصرين واحنا شعب طيييييييب



( كلكم راع وكلكم مسئول عن رعيته )
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نجازات الرئيس لاننا يجب ان نعترف بفضله
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى راجعون الى الله :: منتدى راجعون العام :: قسم راجعون الى الله العام-
انتقل الى:  
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Furl  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط راجعون الى الله على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتدى راجعون الى الله على موقع حفض الصفحات