منتدى راجعون الى الله
هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

هيئة قضايا الدولة دفعة 2009

ahmedbadr
اسلام عبدالنبى
rafikzhaw
eng.mezo
aly2020
محمد 5555
hedhed
MeShOoO
sheriasi
heba
abd el rahman
محمد ثروت
eltraky
ليلة خانو
patient man
shmys
macamico
mahmoud kamal
a_wahba420
هبة ماجد
ايهاب
محمد منصور
kholoud
محمد السيد مصطفى
احمد ممدوح
ماما
as_loveforever
nossa
minoo_106
خالد كامل
ايمان عادل
أحمد المنوفى
موني سعد
محمود بك
elham salah
roro
mo7amed™
حسام الدين
EMADHAMDY
لا يــأس مع الحــيــاه
محمد 2010
mody2010
nsoma
spy
الثعلب العربى
alzamalkawy
أحمد حسن
سيادة النائب
saso soudi
احمد سليم
امل محمد محمد
sonatote28
فتى النيل
عبد الناصر
زهراء نبيه
Markinoo
memo dream
عبدة المحامي
مدحت الصعيدى
ramy kamal
ahmed nageh
prosecutor
المدير العام
67 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
elham salah
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :
الاقامة : المنوفية

هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty
مُساهمةموضوع: رد   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty2nd أغسطس 2010, 4:18 pm

بيان بالدرجات صورة وليس اصل مفيش اصول سوى الفيش الجنائى وشهادة معتمدة من جهة عمل الوالد وايضا بالنسبة للعاملين بالحكومة لازم تكون اصل اوصورة مختومة طبق الاصل
ramy kamal
مشرف قسم
مشرف قسم
ramy kamal

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty3rd أغسطس 2010, 4:38 pm

أخى الحبيب خالد كامل
سوال هي تحريات الهيئه بتنزل بعد سنه فعلا ولا زي النيابه العامه بعد حوالي 5 او 6 شهور
تعتبر مثل النيابة الإدارية ... حيث أن النيابة العامه أسرع هيئة فى التعيين ويساويها فى هذا الأمر مجلس الدوله ... أما الهيئة والنيابة الإدارية لهم نظام مختلف .....

أختى elham salah
هوا الموضوع المثبت دا ييجى ازاى فى النيابة الادارية
ستجديه مع المواضيع المثبته والتى منها هذا الموضوع الذى تشاركين فيه ... ورابط الموضوع كما تفضل أخى الحبيب black_cres هو
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

أخى الحبيب minoo_106
هل الكشط عادى بكليكتر
غير مستحب ....

انا كتبت خال بدل من عمات هل استخدم الكشط
كما تفضل أخى الحبيب المدير العام بالتوضيح أنه يمكنك تعديل عنوان صفحة العمات وتجعلها أخوال وتقوم بتعديل عنوان صفحة الأخوال وتجعلها العمات .... أى تعكس الأمر ...

أختى nossa
ياجماعه هما فعلا عايزيين صحيفه الحاله الجنائيه للوالد
بالفعل مطلوب كما هو موضح فى الأوراق المطلوبه بالملف ....

ياجماعه هوبيان الدرجات اصل ولا صوره
كما أوضحت من قبل أن الهيئة تطلب صور فقط وليس أصول ....

أخى الحبيب Markinoo
يا جماعة اللي سحب الملف يقولنا محتوياتو ايه
المحتويات مكتوبه فى أول صفحة بالملف .... يمكنك مراجعة المحتويات بعد الشراء والتأكد من المحتوى ....

بالتوفيق للجميع إن شاءالله
لاتنسوا دائما .. الدعاء والتوكل والإسغفار
اللهم أكرمنا بالتعيين ... توكلنا على الله ... أستغفر الله العظيم
لا يــأس مع الحــيــاه

راجع يشارك
راجع يشارك
لا يــأس مع الحــيــاه

الساغة الأن :
الاقامة : الكون من غير حدود

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty4th أغسطس 2010, 12:06 am

عندى إستفســار صغير ؛ بالنسبه لورقه ـ طلب التعيين فى وظيفه مندوب مساعد ؛ هل يلزم كتابه إسم المستشار / رئيس الهيئه ، وما هو الإسم الرباعى لرئيس هيئه قضايا الدوله ؟ ... وشــــكـــــراً ؛
عبد الناصر
وسام تكريم
وسام تكريم
عبد الناصر

الساغة الأن :
الاقامة : مصر _سوهاج

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty4th أغسطس 2010, 12:23 am

كما علمنا من سيادتكم ان نزول التحريات للنيابه العامه تعنى ان نسبه تعيينك 80% ان شاء الله ,
والنيابه الاداريه 30% ان شاء الله , فمن وجهه نظر سيادتك . كم تكون نسبه نجاحى بالتعيين فى هيئه قضايا الدوله , اذا تم نزول تحريات لى بأمر الله ؟ وشكرا وبالله التوفيق
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty4th أغسطس 2010, 9:38 am

شباب دفعة 2007 تم استلامها العمل اليوم (( طبقا لصديق فيها اتعين فى الهئية)).

سؤال لرامى باشا : فى واحد هنا فى بلدى دخل هيئة قضايا الدولة وابوة لسة محكوم علية من شهرين فى قضية شيك اصلا , وكمان عمة محكوم علية فى قضية سلاح بدون ترخيص .

المهم الشخص دا ازاى اتعين وهل فعلا الكوسة جامدة كدا فى الهئية والتحريات دى ملهاش لزمة ولا اية

على فكرة انا بتكلم بجد والله وواثق من كل كلمة حتى فى ناس سالت الشخص دا ورد وقال ((( ........ التخين فى البلد )))) والمعنى اكيد واضح
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty4th أغسطس 2010, 5:52 pm

انت بتقول بقاله شهرين يا باشا يعنى بعد التحريات
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty5th أغسطس 2010, 12:43 am

المدير العام كتب:
انت بتقول بقاله شهرين يا باشا يعنى بعد التحريات

ايوة بس معنى كدا ان التحريات دى تمتاز بالقصور , واهو الراجل داخل وابوة عندة قضية جامدة .
محمود بك
مشرف قسم
مشرف قسم
محمود بك

الساغة الأن :
الاقامة : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty5th أغسطس 2010, 3:11 am

اية التاثير فيها يعنى غير كدا ربنا كاتبلو كدا الناس معترضه لية يعنى ربنا ما اكرموش بالعامة ولا الادارية ولا المجلس والناس مستخسرة فية الهيئة يا جدعااااااااااااان ربنا اللى موزعها علينا ياريت ياثعلب انا قريت كلامك من البح لو الناس دى بتكلم معاك ابعد عنهم عشان دى ناس حاقدة وخلاااااااااااااص دا راى ومتزعلش من كلامى بس الناس لازم تعرف ان دا نصيب
محمود بك
مشرف قسم
مشرف قسم
محمود بك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty5th أغسطس 2010, 3:18 am

انا اقصد عشان متزعلش يا ثعلب انا كنت حاد فى رأى اللى اقصدة ان دا ربنا كاتبهالو فهيدخلها فعلا ............. عن التخين بس ... ان شاء الله ابوة علية قضية اداب يا سيدى بس نصيبة كدا ادعى بقى ان ربنا يناولهالك بكل خير يارب غير كدا دا لو لقدر الله وربنا اراد وكشف سرة دا بعد ما دخل متتخيلش هو موقفة اصعب مننا ازاى على الاقل منظرة مابين زمايلو ربنا مايورينا ادعى انت بس ربنا يكرمنا كلنا ونتعين ان شاء الله
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty5th أغسطس 2010, 2:40 pm

محمود بك كتب:
انا اقصد عشان متزعلش يا ثعلب انا كنت حاد فى رأى اللى اقصدة ان دا ربنا كاتبهالو فهيدخلها فعلا ............. عن التخين بس ... ان شاء الله ابوة علية قضية اداب يا سيدى بس نصيبة كدا ادعى بقى ان ربنا يناولهالك بكل خير يارب غير كدا دا لو لقدر الله وربنا اراد وكشف سرة دا بعد ما دخل متتخيلش هو موقفة اصعب مننا ازاى على الاقل منظرة مابين زمايلو ربنا مايورينا ادعى انت بس ربنا يكرمنا كلنا ونتعين ان شاء الله

انا مش زعلان يا محمود بك وانا فاهم رايك كويس وربنا يوفقة ويوفق الجميع . انا بس الى اقصدة ان ازاى تكون هئية قضائية ويكون ابوة علية قضية يعنى انا بس مستغرب فقط .اما الشخص دا فربنا يوفقة ويهدية وانت لو شوفت طريقة كلامة بجد هتستغرب جدا ازاى دا اتعين اصلا .وفى ناس فى البلد خدوا ماجستيرات وعيسلتهم اقوى بكتير ومدخلوش فانا بس مستغرب
ماما

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty5th أغسطس 2010, 8:40 pm

يغنى اية يا جماعة شهادة من جهه عمل الوالد اصل وصورة مختومة

هى مش الشهادة من جهه العمل وخلاص
ماما

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty5th أغسطس 2010, 8:45 pm

لو سمحتو يا جماعة سؤال هو ممكن جامعة الاسكندرية

تقدم من اول يوم للتقديم ال هو يوم الاحد 8-8 -2010

مع جامعة القاهرة وعين شمس وحلوان ولا كل جامعة فى يوم معين.

احمد ممدوح

راجع يحاول
راجع يحاول

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty6th أغسطس 2010, 5:10 pm

يا جماعة انا حزين جدا لان فاتنى التقديم وكاناخر يوم امبارح وانا لسة عارف انهاردة بسبب انى كل يوم كنت ببص على المشاركة الرئيسية للموضوع بلاقيها هية هية لو فى حل ممكن اعمل ياريت حد يقولى وبلو مفيش يقولى مفيش بس ياريت رد
minoo_106

راجع يحاول
راجع يحاول

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty6th أغسطس 2010, 6:00 pm

هو امتى مواعيد تقديم جامعة عين شمس
أحمد حسن

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty7th أغسطس 2010, 12:34 am

تقديم عين شمس من8/8 حتى 14/8 .
احمد سليم

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty7th أغسطس 2010, 4:09 pm

عاوز اعرف ليه موضوع النيابه العامه واقف ومفيش جديد فى المنتدى عن الموضوع ده ولا حتى عارف يسأل على حاجه تخص النيابه العامعه
محمد السيد مصطفى

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : المحله الكبرى

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty7th أغسطس 2010, 10:41 pm

ياريت ياستاذ رامى توضح بالنسبه لبيان الدرجات ينفع صوره ولا لازم اصل
Markinoo

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : Alexandria

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty7th أغسطس 2010, 11:09 pm

أستاذ رامي والأستاذ المدير العام بصراحة إنتو ناس متعاونين جدا وخدومين بشكل غير عادي ودا بقى اللي شجعني اني استفسر من حضراتكم كام إستفسار وأتمنى إني ألاقي الإجابة

1- في بعض أقاربي لا أعرف تاريخ ميلادهم كامل يعني أعرف السنة اللي إتولدو فيها بس ومعرفش التاريخ كامل أكتب إيه .

2- زوجة إبن خالي لا أعرف غير إسمها الأول ولا اعرف باقيه وهما عايشين بالخارج ومش عارف اكتب اسمها بس هينفع ولا مكتبوش خالص

3- مكتوب في الملف من بره رقم الملف ( دا هجيبو منين ) ؟

4- في طلب التعيين اسم المستشار رئيس الهيئةهكتبو ولا هسيبو فاضي ولو هيتكتب هو إسمو إيه ؟

5- يوجد لدي بعض الأقارب المتوفيين هكتب أنهم متوفيين أم لا ولو هكتب متوفي مثلاً هكتبها في أي خانة ؟

وأنا آآآآآسف جدا على التطويل بس أنا والله محتاس جدا ومش عارف أعمل إيه والوقت قرب وأنا لسه مكتبتش كلمة في الملف

فأرجو من الأستاذ رامي أو الأستاذ المدير العام إنهم يساعدوني وأقدر أكمل الملف

جعله الله في ميزان حسناتكم

وشكراً
احمد سليم

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty8th أغسطس 2010, 12:01 am

ممكن افيدك فى الحاجات دى اللى بتسأل عنها بما انى قدمت فى الحاجت دى لحد ما يرد عليك الاستاذ رامى ويارب اعرف افيدك
1-بالنسبه لتواريخ الميلاد فعلى قدر المستطاع تحاول تجيبها ولو معرفتش تكتب السنه او حتى تسيبه خالص
2-زوجه ابن خالك لازم تجيب اسمها كامل عشان التحريات بس لو مش عارف دلوقتى تقدر تكتب الاسم اللى تعرفه ولما تنزلك التحريات يكون ربنا حلها ساعتها
3-قصدك رقم الاستماره ده هتلاقيه على استماره تسجيل بياناتك اللى بتكتب فيها الاقارب
4-اعتقد تسيبه فاضى وعلى العموم اسم المستشار رئيس الهيئه/محمد عبد العظيم الشيخ ده لو حبيت تكتبه
5-اعتقد تكتب انهم متوفيين فى خانه العمل مثلآ
ويارب اكون فيدتك واستنى الاستاذ رامى لما يرجع وهو يفيدك اكتر والله المستعان
احمد سليم

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty8th أغسطس 2010, 12:03 am

والاستاذ اللى بيسأل عن بيان الدرجات فالهيئه بتطلب صوره منه وليس اصلآ وكذلك الشهاده المؤقته صوره وليس اصلآ
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty8th أغسطس 2010, 6:14 am

- في بعض أقاربي لا أعرف تاريخ ميلادهم كامل يعني أعرف السنة اللي إتولدو فيها بس ومعرفش التاريخ كامل أكتب إيه .

عن نفسى كان عندى فس المشكلة واغلب اقاربى بنسبة 90% منهم كتبتهم بالتقريب لكن هيبقى فيه مشكلة لو حصل تشابه ففى الحالة دى فقط لازم تجيب تاريخ الميلاد الحقيقى لتثبت التشابه لكن حاليا اكتب اى تاريخ بالتقريب حتى

2- زوجة إبن خالي لا أعرف غير إسمها الأول ولا اعرف باقيه وهما عايشين بالخارج ومش عارف اكتب اسمها بس هينفع ولا مكتبوش خالص

قصادك حاجة من اتنين اما تكتب انه غير متزوج وتريح دماغك واما ان تحصل على اسمها ثلاثى لكن غير كده اكيد مليون فى المية ظابط التحريات هيطلب الاستعلام عن باقى اسمها

ملكش دعوة بالرقم ده الموظف اللى بيملاه من عنده ده بيان مش مكلوب منك انت تملاه

4- في طلب التعيين اسم المستشار رئيس الهيئةهكتبو ولا هسيبو فاضي ولو هيتكتب هو إسمو إيه ؟

اولا انت اللى بتكتب الطلب ده وبتوجهه الى السيد المستشار الدكتور رئيس هيئة قضاية الدولة ومتسميش شخصية بعينها لانه هيخرج معاش قبل ما تتعين فالعبرة بالمنصب وليس بشخص جالسه

5- يوجد لدي بعض الأقارب المتوفيين هكتب أنهم متوفيين أم لا ولو هكتب متوفي مثلاً هكتبها في أي خانة ؟

طبعا بتكتب متوفى وانا عن نفسى كنت بكتبها فى خانة الحالة الاجتماعية ول لم يكن هناك تلك الخانة كنت بتكبها فى محل الاقامة
Markinoo

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty8th أغسطس 2010, 12:24 pm

الف ألف شكر للأستاذ أحمد سليم على المتابعة والرد

وطبعاً الأستاذ المدير العام اللي عودنا دايماً أنو يكون موجود وجاهز بالرد والمعلومات

الف شكر ليكو يا جماعة والف شكر للأستاذ رامي وياريت بلدنا يبقى فيها منكو كتير والله حالنا هيتغير وهنكون احسن من كدا بكتيييييير.

وربنا يوفقا كلنا ويكرمنا بالتعييين

آمين يا رب العالمين
ramy kamal
مشرف قسم
مشرف قسم
ramy kamal

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty8th أغسطس 2010, 5:24 pm

أخى الحبيب لا يــأس مع الحــيــاه
هل يلزم كتابه إسم المستشار / رئيس الهيئه ، وما هو الإسم الرباعى لرئيس هيئه قضايا الدوله ؟
غير مطلوب كتابة إسم رئيس الهيئة ....

أخى الحبيب عبد الناصر
كم تكون نسبه نجاحى بالتعيين فى هيئه قضايا الدوله , اذا تم نزول تحريات لى بأمر الله ؟
بمشيئة الله تكون أنجزت نصف الطريق ... 50% ....

أخى الحبيب الثعلب العربى
المهم الشخص دا ازاى اتعين وهل فعلا الكوسة جامدة كدا فى الهئية والتحريات دى ملهاش لزمة ولا اية
بعيداً عن فكرة النصيب والأرزاق ... وبعيداً عن فكرة أن التحريات قبل القضيه أو بعدها ... كثيراً ما ذكرت كلمه إذا كنت علمت معناها ما كنت سألت السؤال لأن الإجابة بكل تأكيد ستكون لديك وقتها ... فقد قلت من قبل أن أى شيئ يمكن إنهائه ....

أختى ماما
يغنى اية يا جماعة شهادة من جهه عمل الوالد اصل وصورة مختومة
هى مش الشهادة من جهه العمل وخلاص

نعم تلك الشهادة ثم يتم تصويرها وختمها ... أى بالمعنى الدارج يمكن إعتبارها صورة طبق الأصل ...

لو سمحتو يا جماعة سؤال هو ممكن جامعة الاسكندرية
تقدم من اول يوم للتقديم ال هو يوم الاحد 8-8 -2010

لكل مجموعة جامعات لها عدة أيام للتقديم ويجب الإلتزام بهم ...

أخى الحبيب احمد ممدوح
لو فى حل ممكن اعمل ياريت حد يقولى
للأسف كان أخر يوم للتقديم هو يوم الخميس الماضى ... قدر الله وماشاء فعل ...

أخى الحبيب minoo_106
هو امتى مواعيد تقديم جامعة عين شمس
كما ذكر أخى الحبيب أحمد حسن ... من يوم 8/8 إلى يوم 14/8 ...

أخى الحبيب احمد سليم
عاوز اعرف ليه موضوع النيابه العامه واقف ومفيش جديد فى المنتدى عن الموضوع ده ولا حتى عارف يسأل على حاجه تخص النيابه العامعه
أمر طبيعى جدا ... فتلك المرحلة ما هى إلا مرحلة تحريات ... فلاجديد إلا بعد إنتهاء تلك الفترة ...

أخى الحبيب محمد السيد مصطفى
ياريت ياستاذ رامى توضح بالنسبه لبيان الدرجات ينفع صوره ولا لازم اصل
جميع أوراق التقديم فى الهيئة صور فقط وليس أصول ...

أخى الحبيب Markinoo
نحن تحت أمرك فى أى شيئ ... وأسأل كما تشاء فنحن فى الخدمة ... كما أفادك أخى الحبيب احمد حسن جزاه الله خيراً وبارك فيه ... بالتوفيق....

1- في بعض أقاربي لا أعرف تاريخ ميلادهم كامل يعني أعرف السنة اللي إتولدو فيها بس ومعرفش التاريخ كامل أكتب إيه
حاول على قدر المستطاع معرفة التاريخ كاملاً ... فإذا لم تستطع فيمكنك كتابة السنه فقط... ولكن فى كلا الأحوال يجب كتابة التاريخ الصحيح للإبتعاد عن تشابه الأسماء ...

عليك كتابة الإسم كاملاً ولايمكن بأى حال من الأحوال قبول الأسم الأول فقط وستجد نفس المشكلة تقابلك فى نزول التحريات ... ولا أستطيع إخبارك بعدم كتابة إسمها ....

لاتكتب شيئاً ...

لاتكتب شيئاً ... ماهو إلا تنسيق صفحة وليس فراغ للكتابة ...

نعم عليك كتابة المتوفين ... وبجانب إسمه فى أى مكان فارغ أكتب (متوفى) ....

بالتوفيق للجميع إن شاءالله
لاتنسوا دائما .. الدعاء والتوكل والإسغفار
اللهم أكرمنا بالتعيين ... توكلنا على الله ... أستغفر الله العظيم
Markinoo

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty9th أغسطس 2010, 4:58 pm

طيب يا جماعة انا من اسكندرية ورايح بكرة أقدم الملف إن شاء الله بعدما مليته والحمد لله وبفضل الله وبفضل مساعدة حضراتكم ليا .
دلوقتي مش أنا اللي سحبت الملف دا واحد صاحبي وبعتهولي في السوبر جيت
أنا دلوقتي عايز اعرف أروح إزاي المكان اللي هقدم فيه يعني عايز حد يوصفهولي
انا هنزل رمسيس اعمل إيه بعد كدا ؟؟؟؟؟

وشكراً

عدل سابقا من قبل ramy kamal في 20th أغسطس 2010, 5:39 pm عدل 1 مرات (السبب : تعديل كلمة "إنشاءالله" إلى "إن شاءالله")
احمد سليم

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: هيئة قضايا الدولة دفعة 2009   هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 - صفحة 7 Empty9th أغسطس 2010, 5:58 pm

الى markinoo
لو نزلت رمسيس اركب اى حاجه راحه التحرير وانزل عند مجمع التحرير او اركب المترو من رمسيس من محطه مبارك او عرابى وانزل محطه السادات هتلاقى المجمع امامك مباشره تطلع الدور العاشر وتسلم الملف

هيئة قضايا الدولة دفعة 2009
صفحة 7 من اصل 17انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» مواعيد تقديم ملفات هيئة قضايا الدولة دفعة 2009
» هيئة قضايا الدولة دفعة 2008
» اعلان هيئة قضايا الدولة 2009
» أسئلة هيئة قضايا الدولة
» رئيس هيئة قضايا الدولة يؤدي اليمين أمام الرئيس