منتدى راجعون الى الله
النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

النيابة الادارية دفعة 2009

فارس القانون
injuerd heart
Mesho Ehab
minoo_106
orkedia
mido aser4
عبدالعزيز
bahebahaa
mostafa_mostafa
basel_85
ahmedbadr
ISLAMMAGDY
سيرين
private*man
بكر خطاب
ايمن فتحي
طير المحبة
أحمد الشريف
soul mate
mody
toto
القاضية بدين الله
RANA
محمد ثروت
eltraky
shmys
رنين
memo dream
أحمد مسعد مصطفى
الأفوكاتو ابراهيم دباح
ليلة خانو
المرابط
hitmanamr
يسر
ahmed_bogy1
خالد محمد
heba
elham salah
ماما
nsoma
محمدخضيري
علاء الدين
اسلام شاكر
MeShOoO
عين الحياة
mo7amed™
mahmoud kamal
EMADHAMDY
نسائم الرحمة
الثعلب العربى
pizarro
kholoud
احمد ممدوح
katy
sonatote28
احمدالمهدى0
dashmala
موني سعد
لا يــأس مع الحــيــاه
عبد الناصر
بيمن سامح
mido6666_2010
malak ahmed1
nonalawyer
خالد كامل
محمود بك
أحمد المنوفى
aly2020
عمرو حمزاوى
spy
prosecutor
هبة ماجد
فتى النيل
roro
jojo
المدير العام
فارس
ramy kamal
أحمد حسن
سيادة النائب
حسام الدين
85 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21 ... 28  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty
مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty9th سبتمبر 2010, 1:05 pm

التحريات انتهت
عين الحياة

راجع جديد
راجع جديد
عين الحياة

الساغة الأن :
الاقامة : الاسكندرية

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty12th سبتمبر 2010, 2:42 am

هل يكون هناك ضرر علية لو مكنتش ذكرت عدد من أعمامى عندما يتم تعيينى أوبعد التعيين
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty12th سبتمبر 2010, 3:43 am

عين الحياة كتب:
هل يكون هناك ضرر علية لو مكنتش ذكرت عدد من أعمامى عندما يتم تعيينى أوبعد التعيين

لو كان سقط منك سهوا اسم واحد وكان الشخص دا سليم امنيا وجنائيا وذو مؤهل فلن يكون هناك ضرر
وان كان سقط منك متعمدا نظرا لان مؤهل ليس عالى فلن يكون هناك ضرر ايضا ومن الجائز اخذة فى الحساب عند التصفية الاخيرة قبل الطبى

ان كان سقط منك متعمدة نظرا لوجود بعض المشاكل الجنائية او السياسية علية فموقفك صعب جداااااااااا.
عين الحياة

راجع جديد
راجع جديد
عين الحياة

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty14th سبتمبر 2010, 1:59 am

ما أقصده حضرتك أنهم ليسوا بواحد ولكن هم أعمامى غير الاشقاء لابى تم إغفالهم عمدا
ومنهم من يوجد عليه مشاكل وأنا قد إجتازت بإذن الله البحث فى أمن الدولة و بحث الشرطة
فهل قبل الكشف الطبى فيه بحث تانى أو حتى لما أتوظف بإذن الله
يسر

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty14th سبتمبر 2010, 6:53 am

اشكركم على الموضوع القوى دة انا لسه متخرجه السنه دى دفعه2010
واتمنى ان شاء الله ان اتقدم للنيابه الاداريه هذا العام وان شاء الله يكون هذا المنتدى نعم العون ليا لانى ليس لى اى علاقات فى داخل هذا المجال نهائى وكل معلوماتى بعرفها من النت وبسيطه بس المنتدى هنا ماشاء الله من الواضح وجود الكثير من المعلومات الموثوق فيها
شكررررررررررررررررررا جدا لانى كنت فعلا محتاسه مش عارفه اسال مين ولا فينSmileSmile
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty14th سبتمبر 2010, 9:03 pm

عين الحياة كتب:
ما أقصده حضرتك أنهم ليسوا بواحد ولكن هم أعمامى غير الاشقاء لابى تم إغفالهم عمدا
ومنهم من يوجد عليه مشاكل وأنا قد إجتازت بإذن الله البحث فى أمن الدولة و بحث الشرطة
فهل قبل الكشف الطبى فيه بحث تانى أو حتى لما أتوظف بإذن الله

الغير اشقاء ملوش لزمة اصلا .
وانت فى امن الدولة مش هيطلبوة منك ولو طلبوة لا يتم التحرى عنة ودى معلومة اكيدة.
فى تحريات القسم ساعات بيغلسوا ويطلبوة بس مش بيتكب فى التقرير النهائى .

لان انا شخصيا شوفت تقرير واحد صحبى لة اعمام غير اشقاء ومكنوش مكتوب فية اسماء الاعمام دول اصلا Very Happy Very Happy
عين الحياة

راجع جديد
راجع جديد
عين الحياة

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty14th سبتمبر 2010, 10:45 pm

يعنى حضرتك ممكن توضح لى أكتر يعنى أعمامى غير الاشقاء لابى ليس لهم داعى فى التحريات
أكد لى المعلومة لانى بجد قلقانة جدااااااااااا
وشكرا على ردك
خالد محمد

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty16th سبتمبر 2010, 11:13 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته استاذ رامى انا اسمعت انو اى حد مقدم نيابة اادرية حتنزلوا تحريات ولا الكلام دا غلط ارجوا التوضيح
خالد محمد

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty16th سبتمبر 2010, 11:27 am

يا استاذنا عندى سوال تانى انا مكلم وسطه فى موضوعى وقال لى اصبر هل اصبر واستنا ولا اكلم حد تانى قبل الفرصةماتضيع مع العلم انو واخد على ضمنات ارجوا منك تقولى اتصرف ازى وهل صحيح انو اخر نزول التحريات شهر 12 اسف على الاطالة
hitmanamr
وسام تكريم
وسام تكريم
hitmanamr

الساغة الأن :
الاقامة : egypt

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty16th سبتمبر 2010, 8:03 pm

فى واحد صحيى خريج 2010 دور سبتمبر يعنى كان شايل ماده ونجح فيها وتقديره العام جيد هل يقدم فى النيابه الدفعه الجايه أن شاء الله وله مش هينفع
ولو ينفع هيائر معاه فى النيابه
وسمحونى ان السوال مش وقته لكن بجد نفسه يطمن ولكم جزيل الشكر
spy
مشرف قسم
مشرف قسم
spy

الساغة الأن :
الاقامة : hgrhivm

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty17th سبتمبر 2010, 3:10 pm

الى الاستاذ خالد محمد التحريات مابتنزالش لكل الناس وانا فيه ناس كتيره من صحابى مانزلهمش تحريات اما بالنسبه لتحريات اخرها شهر 12 الاستاذ المدير العام عضو فى النيابه الاداريه وقال ان التحريات خالصت
spy
مشرف قسم
مشرف قسم
spy

الساغة الأن :
الاقامة : hgrhivm

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty17th سبتمبر 2010, 3:18 pm

الى الاستاذ [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

يقدم عادى الدفعه الجايه فى كل النيابات المهم يكون جايب جيد اما بالنسبه للماده انا اعتقد ان مالهاش اى تأثير بس بردوا استنى اجابة المدير العام فى جزئية الماده دى
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty17th سبتمبر 2010, 7:43 pm

عين الحياة كتب:
يعنى حضرتك ممكن توضح لى أكتر يعنى أعمامى غير الاشقاء لابى ليس لهم داعى فى التحريات
وشكرا على ردك

يعنى اعتبرى اعمامك الغير اشقاء دول مش فى الملف اصلا .
وفى امن الدولة مش هيسألوكى عنهم .
وفى تحريتا القسم بيسالوا غلاسة بس ومش بيأثروا .
وانا اعرف واحد فى دفعة 2006 دخل وكان فى مشاكل على اعمامة الغير اشقاء.
لا تقلقى فالامر سهلا جدا
اانا متأكد تماما من المعلومة وصحيح هما اعمام المرشح ولكن طالما غير اشقاء يبقى الحياة فل الفل .
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty17th سبتمبر 2010, 7:49 pm

خالد محمد كتب:
يا استاذنا عندى سوال تانى انا مكلم وسطه فى موضوعى وقال لى اصبر هل اصبر واستنا ولا اكلم حد تانى قبل الفرصةماتضيع مع العلم انو واخد على ضمنات ارجوا منك تقولى اتصرف ازى وهل صحيح انو اخر نزول التحريات شهر 12 اسف على الاطالة

حضرتك واضح انك جايب واسطة بفلوس علاشن تنزل التحريات.
التحريات لا تنزل لكل الناس بل بتنزل تقريبا لنسبة 40% من من تطنطبق عليهم الشروط.
بالنسبة للواسطة ام فلوس فخدها منى نصيحة : الواسطة دى هجاصة و هيقعد يسرح بيك لغاية ما يقولك انا اسف معرفتش انزلهالك واديك فلوسك تانى بس انا صرفف مبلغ كدا فى الهدايا ويعوض عليك ربنا. دى دايما وسايط الفلوس يعنى تدفع 100 الف تاخدهم 80 الف وعلى دفعات كمان.

الاخ المدير العام قال ان التحريات انتهت وهو عضو فى النيابة الادارية ومعلومتة اكيدة.
المستشار تيمور راجل قوى جدا وبيكرة الوسايط فالنسبة ان التحريات تبدأ فى السر وتنزل لحد فى السر دى شبة مستحيلة جدااااااااااااا.
فأعتقد يا اخى ان الموضوع الان عبارة عن ان حضرتك اتنصب علية وفقط.
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty17th سبتمبر 2010, 7:52 pm

hitmanamr كتب:
فى واحد صحيى خريج 2010 دور سبتمبر يعنى كان شايل ماده ونجح فيها وتقديره العام جيد هل يقدم فى النيابه الدفعه الجايه أن شاء الله وله مش هينفع
ولو ينفع هيائر معاه فى النيابه
وسمحونى ان السوال مش وقته لكن بجد نفسه يطمن ولكم جزيل الشكر

اة هيقدم عادى .
بالنسبة للمادة هيكون ليها تاثير قوى فى التصفية .
وهيكون ليها تأثير طفيف فى نزول التحريات فى السباعية اللهم الا كان جايب تقدير جيد محترم يعنى 75 % مثلا .
ولكن فى امور تانية مهمة فى الادارية زى الوسط الاجتماعى و المالى .

اما فى النيابة العامة فالمادة لن تؤثر اطلاقا فى نزول التحريات. ولكن ممكن تؤثر فى التصفية.
عين الحياة

راجع جديد
راجع جديد
عين الحياة

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty17th سبتمبر 2010, 10:30 pm

الثعلب العربى كتب:
عين الحياة كتب:
وشكرا على ردك

يعنى اعتبرى اعمامك الغير اشقاء دول مش فى الملف اصلا .
وفى امن الدولة مش هيسألوكى عنهم .
وفى تحريتا القسم بيسالوا غلاسة بس ومش بيأثروا .
وانا اعرف واحد فى دفعة 2006 دخل وكان فى مشاكل على اعمامة الغير اشقاء.
لا تقلقى فالامر سهلا جدا
اانا متأكد تماما من المعلومة وصحيح هما اعمام المرشح ولكن طالما غير اشقاء يبقى الحياة فل الفل .
أشكر حضرتك جدااااا يعنى قانونا ما فيش ضرر الحمد لله أصل أنا مش مصدقة نفسى بجد
موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :
الاقامة : اسيوط

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty18th سبتمبر 2010, 11:51 am

انا اتصل بيا ظابط وراجع الملف معايا ودة كان قبل العيد المفروض دلوقتي٠ابدا امتي في التوصية وكمان قالي حد قريبي اني اخدة٠درجة كويسة في المقابلة اية حكاية الموضوع دة٠ انا خلصت دبلوم عام اعمل التانية٠اداري٠ولا حقوق انسان ارجوا الافاده اسفة للاطاله
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty18th سبتمبر 2010, 6:57 pm

موني سعد كتب:
انا اتصل بيا ظابط وراجع الملف معايا ودة كان قبل العيد المفروض دلوقتي٠ابدا امتي في التوصية وكمان قالي حد قريبي اني اخدة٠درجة كويسة في المقابلة اية حكاية الموضوع دة٠ انا خلصت دبلوم عام اعمل التانية٠اداري٠ولا حقوق انسان ارجوا الافاده اسفة للاطاله

الظابط اتصل لان دا اجراء طبيعى لمراجعة الملف ودا المعتاد.
اما الواسطة فهى لسة بدرى عليها وابدا اتحرك من دلوقتى لان هتلاقى ناس كتير تقولك اخلص الحوار دا بسرعة وبسهولة وهما ميقدروش على حاجة.
ولكن الواسطة بتتدخل تقريبا من شهر 5 الى جاى علشان ترفق اسمك فى الطبى.

حاول تطلع الشهادة وتوديها لمقر الهئية .
ادارى افضل بالنسبة للنيابة الادارية ولكن انا انصحك انك لا تعتمد فقط على النيابة الادارية وعليك ان تختار دبلومة تفيدك فى اى مجال اخر ان لا قدر الله لم يتم التعيين. يعنى يكون قدامك سكة تانية وتضمن مستقبل جيد.
موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty20th سبتمبر 2010, 11:47 pm

شكرا للثعلب العربي
sonatote28

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty23rd سبتمبر 2010, 1:04 am

السلامه عليم يا احلى متدى فى النت
انا الحمد الله من الناس اللى ان ليهم نصيب فى نزول التحريات سواء كانت امن دوله او قسم
ولكن سوالى يمكن يكون تقليدى وممل بس نفسى اطمن فعلا امتى هيكون نزول الكشف الطبى للنيابه الاداريه وليه بيتاخر اووووى كده مش زى النيابه العامه اسرع شويه ؟
وكمان انا لو حبيت اتحرك من خلال وسطه وحسيت يعنى انها ممكن تجيب قايده اتحرك امتى بالظبط؟
وانا عارفه بجد ان كل حاجه بايد ربنا ولو ليا نصيب هدخلها هدخلها بس يعنى ادينا بندرتش او بمعنى اصح بنصبر بعض وبجد انا متشكره على المجهود الجبار ده
وربنا معانا كلنا cheers cheers
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty24th سبتمبر 2010, 11:54 am

sonatote28 كتب:
السلامه عليم يا احلى متدى فى النت
انا الحمد الله من الناس اللى ان ليهم نصيب فى نزول التحريات سواء كانت امن دوله او قسم
ولكن سوالى يمكن يكون تقليدى وممل بس نفسى اطمن فعلا امتى هيكون نزول الكشف الطبى للنيابه الاداريه وليه بيتاخر اووووى كده مش زى النيابه العامه اسرع شويه ؟
وكمان انا لو حبيت اتحرك من خلال وسطه وحسيت يعنى انها ممكن تجيب قايده اتحرك امتى بالظبط؟
وانا عارفه بجد ان كل حاجه بايد ربنا ولو ليا نصيب هدخلها هدخلها بس يعنى ادينا بندرتش او بمعنى اصح بنصبر بعض وبجد انا متشكره على المجهود الجبار ده
وربنا معانا كلنا cheers cheers
الحمد لله والف الف مبروك يا باشا.
نزول الطبى لسة بدرى علية وطلعية من دماغك وانسيه دلوقتى دا لسة سنة يا باشا . اما بالنسبة لميعاد نزولة فدى محدش يعرفها بس تقريبا على شهر 11 الى جاى بعد سنة Very Happy
اة الطبى بيتأخر ودا بيحسسك بالملل اصلا من الحوار بس دى طبيعة الادارية

بالنسبة للواسطة فلو تقدرى تتحركى من دلوقتى يكون افضل ولكن لسة بدرى على التصفية وربنا يوفق الجميع.
elham salah
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :
الاقامة : المنوفية

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty25th سبتمبر 2010, 3:09 pm

ياجماعة انا سمعت ان دفعة 2008 جيد جدا كشفت طبى هل هذا الكلام صحيح ام لا وكام عد البنات ارجو لوحد يعرف اى معلومة يقولها وشكر اجدا
heba

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :
الاقامة : haram ,giza

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty26th سبتمبر 2010, 1:39 pm

هو فى تحريات أمن عام فى النيابة الأدارية أصل أنا فى ناس أصحابى نزلهم تحريات أمن عام بعد العيد بعد تحريات أمن الدولة والقسم ما خلصت
حسام الدين

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty26th سبتمبر 2010, 6:26 pm

heba كتب:
هو فى تحريات أمن عام فى النيابة الأدارية أصل أنا فى ناس أصحابى نزلهم تحريات أمن عام بعد العيد بعد تحريات أمن الدولة والقسم ما خلصت
نعم اختى الكريمه هناك تحريات امن عام وانا عملت المقابله بتاعتها من يومين وفيها بتقابل مدير مصلحة الامن العام وبيراجع معاك الملف من الاول للاخر وهى مقابله مفيده جدا
heba

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :
الاقامة : haram ,giza

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 15 Empty27th سبتمبر 2010, 8:03 am

هو تحريات الأمن العام دى جديدة السنة دى ولا اية ؟اصل أنا عارفة انها بتنزل للنيابة العامة بس......وهى باتزل لكل الناس ولاممكن ناس مش تجليها على اساس اية بتنزل؟أنا اصلى محدش كلمنى من الأمن العام دة عادى ؟

النيابة الادارية دفعة 2009
صفحة 15 من اصل 28انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21 ... 28  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» النيابة الادارية دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2010
» النيابة العامة دفعة 2009
» النيابة الادارية
» موقع جديد لهيئة النيابة الادارية