منتدى راجعون الى الله

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

شاطر | 

ياناس انا مستغربه... لما كله صح .... طب فين الغلط !!!!!!!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
memo dream
النائب التنفيذي للمدير
النائب التنفيذي للمدير

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: ياناس انا مستغربه... لما كله صح .... طب فين الغلط !!!!!!!   8th أغسطس 2010, 12:57 pm

بما انى فى بطاله دايمه ولله الحمد من يوم مااتخرجت

وبالتالى مفيش ورايا غير النت والتلفزيون واصحابى والنوم طبعا يعنى

بس مش موضوعنا المهم

وبما انى فاضيه فبقعد اتمشى فى المنتديات

وانا من هواة المواضيع الى فيها مناقشه عن البلد واحوالها والناس والخ

واخدين بالكم عايزه اقولكم انى مثقفه يعنى

قوم بقا كل لما اقرا عن المواضيع دى الاقى الاعضاء فى كل موضوع بيقولوا ان الناس بقت وحشه

ولازم الناس تتغير

وكل عضو كاتب مواضيع كده بيقول ان الناس بقت وحشه ولازم تتغير ويرد عليه

اعضاء تانيه ويقولوا بردو الناس بقت وحشه ولازم تتغير وانهم مش عاجبهم الحال

اقفل النت وافتح التلفزيون الاقى الناس بردو بتقول الناس بقت وحشه وانهم مش عارفين ايه غير

الناس كده

اكلم اصحابى فى التليفون بقا ونفضل نرغى ونحكى وعملنا وسوينا ونرجع مرجعونا ونفتح موضوع

معاملة الناس والبلد والغلى وبردو الاقى اصحابى بيقولوا الناس بقت وحشه والحياه اتغيرت ومش

عارفين الناس بتتعامل كده ليه وايه غيرها وان حال الناس بردو مش عاجبهم[img][/img]

اجى ليا انا بقا افتح موضوع الناس ولا اتكلم عن البلد والنااس والى حصلها بردو اقول الناس بقت

وحشه ولازم تتغير ومش عارفه ليه الناس بقت عامله كده

نيجى بقا لليله الكبيره

ايون ايون هما الحكومه نفتح التلفزيون نتفرج على البرامج الى كل يوم بتقول الناس بقت وحشه

والحكومه وحشه والعالم اسود وغطوه وسوطوا

يقولولك ايه بقا ان الناس مبقتش مهتمه والمصلحه الشخصيه بقت هى المتحكمه فى الناس والناس هى

الى بتعمل فى نفسها كده ومش عارف مين عشان سلطة ايه اتغير ونسى ان ربنا موجود

خلوا فى بالكم دا الى بيقول كده واحد من الحكومه والى دخلوا السلطه

ويجى واحد تانى وبردو يعيد الكلام وهكذا

فانا بقا بصراحه مسكتش لمؤاخذه يعنى عملت كده

واذ فجائة على حين غفله قلت فى نفسويتى هو مين الناس بقا الى هما وحشين الى احنا كلنا بنقول

عليهم دول يكونوش من عالم اخر

مش الناس دول الى هما انا والى فى المنتديات والى فى الشوارع والى فى الحكومات

قوم سهمت كده

وقلت يادى النيله امال لما كلنا صح ومش عاجبنا امال مين الوحشين بقا

انا عايزه بقا من كل الى يرد مناقشه جامده ومفيده

اهو افهم منها لما كله صح امال فين طيب الغلط

ولا كل انسان فعلا فى نفسه سلطان وشايف نفسه صح

طب ماهى لو كده تبقا مصيبه وعمر ماحد هيتغير وعمر ماحاجه هتتعدل

يلا انا كده خلصت رغى ارغوا انتوا بقا شويه لحسنانتوا حريين

المصدر: منتدى راجعون الى الله - http://us2allah.ahlamontada.net/

بين امواج البحار وابتسامات القمر .....احبك حب لايقبل الانهيار ...ولايقدر على وصفه بشر

والدي : في داخـــــــل الأصـــــــداف يوجـــــــد اللـــــؤلــــؤ.....وفـــ​ـــــــي داخـــــلك وجــــــــــــــــدت معنى العطاء ..وإن كانـــــــــــت هنـــــــــــالك أشـــــــــــــــياء جميـــلة في حــــــــــــــــياتي ، فمـــــــن المــــــــؤكد...هــــــــ​ـــي وجـــــــــــودك بجـــــــــــانبي دومـــــــــــا ..
jojo
مشرفة قسم
مشرفة قسم

الساغة الأن :
الاقامة : بني سويف

مُساهمةموضوع: رد: ياناس انا مستغربه... لما كله صح .... طب فين الغلط !!!!!!!   8th أغسطس 2010, 3:32 pm

اسكتى يا ميمو انا لسه راجعه من ندوه دلوقتي وراجعه متعقده من العيشه واللى عايشينها بجد كرهت نفسي

احنا شفنا حاجات كتييييييييير اوى فالبلد دي بجد تنرفز وتمرض وتكئب وتموت وحاجات تانيه كتير

المهم المسئول النهارده قالنا على شويه احصائيات كده جامده والله كرهت نفسي اوى لما تكون البلد دي

من الخمسه الاوائل ف مرض السرطان وسرطان الاطفال خصوصا والفشل الكلوى والانيميا وسوء التغذيه واى مرض تتخيلوه بقى هوا حد واخد منها حاجه.....
حسبي الله ونعم الوكيل

وخدي عندك بقى لا فى انسانيه ولا مروئه ولا جدعنه لما تكونى ماشيه فمنطقتك وحد بس فكر يبربش بعينه كده نحيتك الناس كلها تتلم عليكي ويحموكي

لما دلوقتي بقى اولاد منطقتك الجدعان هما اللي يدايقوكي ويغلسوا عليكي وهما اللى المفروض؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نو كومنت........

وغيرو وغيرو وغيرو المفروض الناس تعمل ايه بقى الناس اتغيرت والمعامله اتغيرت واكيد احنا كمان من اللى شايفينه بقت معاملتنا وحشه برده يعني احنا كمان بقينا وحشين اوى بس مين السبب

بجد انا قلبي بيتقطع من الكلام اللى سمعتو النهارده مايه واكل ومرض وحاجات كتيييييييييييييييييييييير اوى

ربنا يسلمنا ويحفظنا من كل شر يا رب احنا وكل المسلمين

‎‎يقولون إن الأم مدرســــــــــة فقلت بل إنها الدنيا بما فيهـــــــــــــــا فما هي الدنيا بـــــــــــــــلا أم فالأم هي الدنيا بأحلى معانيهـــــــــــا ولو لم تكن الأم في الدنيــــــا لكانت الدنيا وما كان من فيهـــــــــــا
أمّاه قد رحلتي عنا فيا أسفــاً آه يا أمي آه يا نسمة روحــي آه يا من أفرح دنياي وأخفى بلاويهـا فما الدنيا إلا محطة قصيـــــرة ثم كل نفس تحت التراب يواريهـــــا فإن أطاعت النفس خالقهــــــا
فالله من أنهار عدن سيرويهـــــــــــا
memo dream
النائب التنفيذي للمدير
النائب التنفيذي للمدير

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: ياناس انا مستغربه... لما كله صح .... طب فين الغلط !!!!!!!   8th أغسطس 2010, 4:07 pm

اللهم امين ياحبيبتى فعلا دا موجود فى البلد بزياده

وبجد انا مكنتش واخده بالى من ان فى ناس اوى كده بس فعلا احنا فى ناس فينا اوى اوى كده كمان

ربنا يسترها مع عباده

تسلمى ياقمر وبجد وحشتينىىىىىىىىىىىىىى

بين امواج البحار وابتسامات القمر .....احبك حب لايقبل الانهيار ...ولايقدر على وصفه بشر

والدي : في داخـــــــل الأصـــــــداف يوجـــــــد اللـــــؤلــــؤ.....وفـــ​ـــــــي داخـــــلك وجــــــــــــــــدت معنى العطاء ..وإن كانـــــــــــت هنـــــــــــالك أشـــــــــــــــياء جميـــلة في حــــــــــــــــياتي ، فمـــــــن المــــــــؤكد...هــــــــ​ـــي وجـــــــــــودك بجـــــــــــانبي دومـــــــــــا ..
memo dream
النائب التنفيذي للمدير
النائب التنفيذي للمدير

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: ياناس انا مستغربه... لما كله صح .... طب فين الغلط !!!!!!!   13th أغسطس 2010, 7:41 pm

Crying or Very sad

ياناس انا مستغربه... لما كله صح .... طب فين الغلط !!!!!!!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1