منتدى راجعون الى الله
خريج حقوق انجليزى 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
خريج حقوق انجليزى 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

خريج حقوق انجليزى

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty20th ديسمبر 2009, 1:58 pm

انا خريج حقوق انجليزى واتخنقت من حياتى عاوز اشتغل بس مش عارف اشتغل اية واعمل اية .

انا جايب جيد دفعة 2009

وكل واحد يقولى هتشتغل بعد 10 سنين وارقام غريبة كدا .

هل هقدر اشتغل قبل كدا ولا انا هشتغل نفسى ؟

انا بعمل دلوقتى دبلومة خاص والمشكلة ان انا حقوق انجليزى ومش عارف اذاكر سطر لان الدبلومة كلها عربى
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty7th يناير 2010, 1:57 pm

محدش رد ولا عبرنى لية ؟هههههههه
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty7th يناير 2010, 5:08 pm

خريج حقوق الانجليزى فرصته فى العمل افضل بكثير من حقوق عربى
لكن للاسف الملكية الانونية لخريج الحقوق العربى غالبا ما تكون افضل من خريج حقوق انجليزى وبالتوفيق ليك ان شاء الله
واكيد هتلاقى بدل الشغلانة عشرين ان شاء الله
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :
الاقامة : Mansoura

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty3rd أبريل 2010, 4:37 pm

انا قلت انت الوحيد يا اخ الثعلب العربي او محمدو في نفس الوت اللي هتقولنا الحل لأن الحال من بعضهممكن نكون اتلبخنا ف موضوع النيابه بس ف الاول وفي الاخر احنا مش عارفين هنعمل ايه بالظبط..ربنا يوفقنا جميعا
khattab_

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :
الاقامة : المنصورة & القاهرة الجديدة

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty19th أبريل 2010, 5:45 pm

انا قلت انت الوحيد يا اخ الثعلب العربي او محمدو في نفس الوت اللي هتقولنا الحل لأن الحال من بعضهممكن نكون اتلبخنا ف موضوع النيابه بس ف الاول وفي الاخر احنا مش عارفين هنعمل ايه بالظبط..ربنا يوفقنا جميعا
ليه بس كده ياجماعة انا زيكو بردو خريج حقوق انجليزى ..واحب اطمنكوا ان فرص الشغل فى مجالنا اكبر بكتير من حقوق عربى وكامن مطلوبين بالاسم فى كتير من البنوك والشركات بس انتوا مش بتابعوا الاعلانات اللى بتنزل وانا والله كان قدامى كذا فرصة فى بنوك وشركات بس انا فضلت استغل الفترة دى فى تحضير الماستر واخد كورسات تقوية فى الانجليزى والفرنساوى لحد نتيجة النيابة ما تطلع واذا كان فى نصيب فى النيابة يكون من عند ربنا ..ولو مفيش نصيب بردو يبقى الحمد لله على كل شىء والواحد ساعتها يكون جاهز انه يدخل مجال العمل وما حدش يرفضة..واحب اطمنكوا بردو بما انى مقيم فى القاهرة والمنصورة فرص الشغل فى القاهرة كتيرة جدا وبالذات فى الشركات والبنوك بعكس المنصورة اللى ممكن علشان تشتغل فيها ممكن تتنازل عن تخصصك فى القانون وتشتغل فى مجال تانى بس بيكون ليك اولوية فى الاعتبار...وياريت تركزوا دلوقتى فى الدبلومة وتستغلو اجازة الصيف فى الكورسات غيركوا بيتمنى انه كان يعمل الدبلومة بس مش لاقى وقت... وبعدين ياتعلب ياعنى ايه مش عارف تذاكر بالعربى خلاص ياعنى ماهو كل اللى انت اخدته بالانجليزى لما بترجمه بيبقى بالعربي وقانونى بردو واحنا كمان كان عندنا مواد بالعربى وكبيرة جدا ..اعتبر مواد اللومة دى زيها وركز انت بس واعمل اللى عليك وان شاء الله ربنا هايوفقنا جميعا ..واحب اعرفك انت وخلود ان الاسبوع ده واللى جاى هتكون اخر محاضرات وياريت ماتفوتكوش...وربنا يوفقنا جميعا... Smile
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :
الاقامة : Mansoura

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty19th أبريل 2010, 10:31 pm

على فكره الثعلب العربي ده يكون محمود صلاح,عشان موضوع البيبسي وال100 جنيه
والله انت طمنتنا كتير وكمان خليت ضمرنا صحى عشان من يوم الماستر وانا مرحتش محاضره,بس فكره ان الفرص كتيره أنا متفقه معاك بس القبول هو اللي مش د كده لان كمان قريب كان مطلوب خريجي حقوق انجليزي في المينا عندنا بس كمان لو جيت تشوف مطلوب خبره 3 سنين Sad
هو الناس أكيد خايفه على شغلها بس منين هتجيب خريج جديد وعنده خبره ده على أساس أن الخبره كان بياخدها وقت الدراسه!! وككورسات في الصيف أنا أخدت تحكيم وانجليزي ومش عارفه أخد ايه تاني.وميرسي جدا
khattab_

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty19th أبريل 2010, 11:20 pm

ميرسي جدا ياخلوود على المعلومة القيمة واوعدك ليكى نص الجايزة.... وبالنسبة للماستر ياريت تهتموا بيها وماتخلوش الفرصة دى تضيع منكوا... وبالنسبةللوظايف ياخلوود احب اطمنك ان الاعلان بينزل مطلوب خريجى حقوق انجليزى حديثى التخرج ولا يطلب خبرة..و ماتنسوش ان البلومة لو اخدتوها وياسلام لو الماستر ولغة وكمبيوتر يبقى كده انتوا جاهزين من كله...وصدقونى انا مش بتكلم اى كلام لان اى وظيفة بتاخد خريج بيقضى فيها على الاقل شهرين تدريب...وربنا يوفقنا جميعا..
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty2nd مايو 2010, 10:35 am

kholoud كتب:

ماهى دى المشكلة يا خلود , هنفضل نستنى واحنا قاعدين ولا ندور على شغلانة كويسة , واصلا اية الشغل المتاح الكويس الى ينفع Very Happy
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty2nd مايو 2010, 10:38 am

يا khattab_

انا جالى فرص عمل برا مصر فى الكويت والامارات علشان انا حقوق انجليزى وهتلاقى فى عروض كتيرة على موقع الوسيط بس المقابل بيبقى صغير 3الاف جنية مصرى بس هتصرف 2.5 هناك

المشكلة انة علاشن تاخد مرتب محترم بيقولك جيب خبرة وكدا

وانا كارة المحاماة اصلا ومش بحبها
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty2nd مايو 2010, 10:41 am

kholoud كتب:
على فكره الثعلب العربي ده يكون محمود صلاح,عشان موضوع البيبسي وال100 جنيه
والله انت طمنتنا كتير وكمان خليت ضمرنا صحى عشان من يوم الماستر وانا مرحتش محاضره,بس فكره ان الفرص كتيره أنا متفقه معاك بس القبول هو اللي مش د كده لان كمان قريب كان مطلوب خريجي حقوق انجليزي في المينا عندنا بس كمان لو جيت تشوف مطلوب خبره 3 سنين Sad
هو الناس أكيد خايفه على شغلها بس منين هتجيب خريج جديد وعنده خبره ده على أساس أن الخبره كان بياخدها وقت الدراسه!! وككورسات في الصيف أنا أخدت تحكيم وانجليزي ومش عارفه أخد ايه تاني.وميرسي جدا

يا مسيحالى انتى يا مسيحالى ههههههههههههههههه
كدا انا ادبست مع الواد هههههههههههههه

بالتوفيق يارب , خدى icdl كمان لانك هتحتاجيها اوى. وظبطى نفسك ىف الدبلومة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty2nd مايو 2010, 10:44 am

khattab_ كتب:
ميرسي جدا ياخلوود على المعلومة القيمة واوعدك ليكى نص الجايزة.... وبالنسبة للماستر ياريت تهتموا بيها وماتخلوش الفرصة دى تضيع منكوا... وبالنسبةللوظايف ياخلوود احب اطمنك ان الاعلان بينزل مطلوب خريجى حقوق انجليزى حديثى التخرج ولا يطلب خبرة..و ماتنسوش ان البلومة لو اخدتوها وياسلام لو الماستر ولغة وكمبيوتر يبقى كده انتوا جاهزين من كله...وصدقونى انا مش بتكلم اى كلام لان اى وظيفة بتاخد خريج بيقضى فيها على الاقل شهرين تدريب...وربنا يوفقنا جميعا..

ابقى قابلنى Very Happy
الدبلومة والمجاستير مهمين جدا طبعا + icdl + قدرتك فى التعامل بالانجليزى وياريت طبعا لو تويفل
يارب يوفق الكل
khattab_

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty2nd مايو 2010, 4:20 pm

يا مسيحالى انتى يا مسيحالى ههههههههههههههههه
كدا انا ادبست مع الواد هههههههههههههه

بالتوفيق يارب , خدى icdl كمان لانك هتحتاجيها اوى. وظبطى نفسك ىف الدبلومة

ليه بس يا محمود انا عرفتك من طريقة كتابتك...ههههههههههههه...وبعدين الموضوع فى بيته ياعنى خلوود مش حد غريب...بس برضه هناخد منك الجايزة Laughing
khattab_

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty2nd مايو 2010, 4:35 pm

الدبلومة والمجاستير مهمين جدا طبعا + icdl + قدرتك فى التعامل بالانجليزى وياريت طبعا لو تويفل
يارب يوفق الكل

اكيد يامحمود المفروض نستغل فرصة اعفائنا من الجيش (ده بالنسبة ليا وليك)..وناخد الدبلومة والماستر وكمان ICDL...بس انا اخدتها الدور عليك انت وخلوود...ووكمان نحسن مستوى اللغة عندنا فى الصيف...علشان لاقدلر الله لو حصل ومكنش فيه نصيب فى النيابة نكون جاهزين ندخل مجال العمل ومانكونش متاخرين عن غيرنا ..ويارب يوفق الجميع..
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty3rd مايو 2010, 7:10 am

ربنا يوفقكم كلكم ان شاء الله تعالى
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty3rd مايو 2010, 7:10 am

khattab_

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty4th مايو 2010, 5:36 am

شكرا لحضرتك
heba

راجع مبتدئ
راجع مبتدئ

الساغة الأن :
الاقامة : haram ,giza

خريج حقوق انجليزى Empty
مُساهمةموضوع: رد: خريج حقوق انجليزى   خريج حقوق انجليزى Empty5th أغسطس 2010, 12:56 pm

ازيكم يا شباب على فكرة انا كمان حقوق انجليزى عين شمس2009 وكمان جيد جدا ولسة مش لاقية شغل وبردة مش عوزة اشتغل فى المحاماة وكنت مستنية النيابة الأدراية بس عرفت انها بتطول أوى .........وبجد انا ليا اصحاب كتير بردة و كلنا لسة مش اشتغلنا واللى اشتغل فيهم نزل مكاتب ومتبهدلين اخر حاجةواللة انا مش عارفة هى فين الوظايف انا دايما بشوف الجرايد وعلى النت ومش بلاقى حاجة...

خريج حقوق انجليزى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اقتراح بانشاء قسم انجليزى
» خريج جديد وعايز تطلع كارنيه النقابة(ادخل هنا)
» بحث حول حقوق الإنسان
» بحث حول حقوق العمال
» بحث حول حقوق المرأة