منتدى راجعون الى الله
النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

النيابة الادارية دفعة 2009

فارس القانون
injuerd heart
Mesho Ehab
minoo_106
orkedia
mido aser4
عبدالعزيز
bahebahaa
mostafa_mostafa
basel_85
ahmedbadr
ISLAMMAGDY
سيرين
private*man
بكر خطاب
ايمن فتحي
طير المحبة
أحمد الشريف
soul mate
mody
toto
القاضية بدين الله
RANA
محمد ثروت
eltraky
shmys
رنين
memo dream
أحمد مسعد مصطفى
الأفوكاتو ابراهيم دباح
ليلة خانو
المرابط
hitmanamr
يسر
ahmed_bogy1
خالد محمد
heba
elham salah
ماما
nsoma
محمدخضيري
علاء الدين
اسلام شاكر
MeShOoO
عين الحياة
mo7amed™
mahmoud kamal
EMADHAMDY
نسائم الرحمة
الثعلب العربى
pizarro
kholoud
احمد ممدوح
katy
sonatote28
احمدالمهدى0
dashmala
موني سعد
لا يــأس مع الحــيــاه
عبد الناصر
بيمن سامح
mido6666_2010
malak ahmed1
nonalawyer
خالد كامل
محمود بك
أحمد المنوفى
aly2020
عمرو حمزاوى
spy
prosecutor
هبة ماجد
فتى النيل
roro
jojo
المدير العام
فارس
ramy kamal
أحمد حسن
سيادة النائب
حسام الدين
85 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty
مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty14th فبراير 2011, 2:40 pm

تهنئة للاخوة والاخوات الكرام بحلول المولد النبوى الشريف

كل عام وجميعكم بخير .

---------------------------------

تهنئة اخرى بمناسبة عيد الحب (((( اراء كثيرة لا تحب الاحتفال به))))) ولكن كل ما احب ان اقولة اتمنى من الله ان يعيش الجميع فى حب ووئام وان يكون هذا الحب حلال شرعى Very Happy وربنا يكرم الجميع ويحفظ مصر سالمة امنه.
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :
الاقامة : Mansoura

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty14th فبراير 2011, 2:51 pm

كل سنه أنتوا طيبين جميعا,وألف مبروك عليك الأشراف يا محمود..
بس أنا عايزه أسأل عن حاجه.دفعه 2009 موقفها ايه من الاعراب دلوقتي ((عامه))
وهل هياخدوا نفس السياسه اللي فيها قمع ومنع واستبداد للبنات
Sad
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty14th فبراير 2011, 3:05 pm

kholoud كتب:
كل سنه أنتوا طيبين جميعا,وألف مبروك عليك الأشراف يا محمود..
بس أنا عايزه أسأل عن حاجه.دفعه 2009 موقفها ايه من الاعراب دلوقتي ((عامه))
وهل هياخدوا نفس السياسه اللي فيها قمع ومنع واستبداد للبنات
Sad

وانتى طيبة يا خلود, الله يبارك فيكى .

2009 للعامة ان شاء الله قريبا جدا يدصر فيها الطبى والتعيين.
بالنسبة بقى لتعيين البنات فى العامة فأعتقد ان السياسة مش قمع البنات Very Happy , السياسة هى ان لا يجوز تعيين البنات فى العامة وفى اعتبرات مهمة جدا قالها اخونا المدير العام من فترة لما كان بيقارن بين العامة والادارية وانا فاكر مقولتة((( الادارية احسن من العامة لان محدش بيجيلك ملفوف فى ملاية او جثة راسها مقطوعة)) وانا شخصيا اعتقد ان مقولة اخونا المدير العام تنفع للأجابة عن تعيين بنات فى العامة Very Happy
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty14th فبراير 2011, 5:09 pm

على فكره انا انت فهمتني غلط انا كنت أقصد ايه موقع النيابه الاداريه دفعه 2009 من الأعراب عامة يعني بصفه عامه ..يعني السيايه هتتغير انت فاهمني يعني ولاد المستشارين أولى والكلام اللي من وجهه نظري فارغ وملوش ايه علاقه بكون المتقدم أبن مستشار من أبن رجل أعمال..وهل كمان تأخر نتيجه النيابه بتاعه دفعه 2008 هيأخرنا؟؟
وأيه اللي نستناه دلوقتي من النيابه يعني احنا بس مجالناش او انا عن شخصي مجاليش غير تحريات أمن الدوله مش عارفه تحريات القسم جاتلي ولا لأه لأن في ناس بتقول انها ممكن تحصل 2 في 1
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty14th فبراير 2011, 5:35 pm

kholoud كتب:
على فكره انا انت فهمتني غلط انا كنت أقصد ايه موقع النيابه الاداريه دفعه 2009 من الأعراب عامة يعني بصفه عامه ..يعني السيايه هتتغير انت فاهمني يعني ولاد المستشارين أولى والكلام اللي من وجهه نظري فارغ وملوش ايه علاقه بكون المتقدم أبن مستشار من أبن رجل أعمال..وهل كمان تأخر نتيجه النيابه بتاعه دفعه 2008 هيأخرنا؟؟
وأيه اللي نستناه دلوقتي من النيابه يعني احنا بس مجالناش او انا عن شخصي مجاليش غير تحريات أمن الدوله مش عارفه تحريات القسم جاتلي ولا لأه لأن في ناس بتقول انها ممكن تحصل 2 في 1

معلش مختش بالى.
بالنسبة للأدرية كان المستشار تيمور صرح من قبل ان ان شاء الله تصفية دفعة 2008 هتكون فى حدود شهر مايو القادم او ابريل .
وبالنسبة لدفعة 2009 فأعتقد ان التحريات انتهت ولكن ممكن ينزل كشف اخير قبل الطبى زى ما حصل فى العامة السنادى .
بالنسبة لتحريات القسم فممكن كدا متحسيش بيها اصلا وليا صديق حصل معاة الموقف دا وهو دفعتنا وعرف بعد كدا انها خلصت من برا برا ((( بس عمة ظابط تقيل))), وبرضوا فى ناس بتقول ممكن تخلص من برا برا لاى حد.

بالنسبة لسياسة التعيينات فأخونا المدير العام صرح من قبل ان المستشار تيمور يعانى من مشكلة تخمة المعينين وايضا كثييييير من المصادر والزملاء قالوا ذلك. ويوجد تصريح اتمنى من ان اخونا المدير ا لعام يكون خطا فية وهو ان عدد المعينين من دفعة2008 محتمل ان يكون 50 فرد فقط واتمنى من الله ان تكون هذة المعلومة خاطئة بس اى معلومة المدير العام بيقولها بتطلع صح Very Happy فربنا يستر.

ملحوظة: المستشار تيمور يقدس الامتياز والجيد جدا ودا كان واضح من لقاءاته التلفزيونية الاخيرة.
بالنسبة لدفعة 2009 ايضا دخل شرط اساسى فى التصفية ليهم ((( التصفية مش دلوقتى طبعا))) وهو انك تاخد دبلوم القضاء التأديبى من جامعة القاهرة ((( لم تفتح نظرا للأحداث الجارية فى البلاد وكان مقرر لها بداية شهر فبراير)))).
هبة ماجد

راجع يحاول
راجع يحاول

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty16th فبراير 2011, 9:02 pm

يعنى افهم من الكلام ده ان الدبلومة هتفتح امتى والتقديم فيها امتى عشان الواحد يعرف يرتب نفسه ارجو الرد
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty17th فبراير 2011, 12:17 am

هبة ماجد كتب:
يعنى افهم من الكلام ده ان الدبلومة هتفتح امتى والتقديم فيها امتى عشان الواحد يعرف يرتب نفسه ارجو الرد

قرار وزير التعليم العالى اليوم ان تم تاجيل الدراسة لاسبوع اخر لكى تبدا 26 القادم الدارسة واوضحت الاعلامية منى الشاذلى اليوم فى برنامج العاشرة مساء ان محتمل تأجيل الدراسة الى ما بعد ذلك .

ويذكر ان باب التسجيل فى الدبلوم لم يفتح بعد وهو ما يحتمل ان تيم تاجيلها فى ظل الظروف الراهنة فى البلاد
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty17th فبراير 2011, 4:32 pm

أفهم من كلامك أننا مسجلين في الدبلومه اللي احنا فيها ينفع عادي نسجل في الدبلومه دي
وايه علاقه دفعه 2009 بكده أنا سمعت ان الموضوع بتاع الدبلومه دي هيتطبق على دفعه 2010
ماذا لو لم يتم لقدر الله تعينا هنكون اتأخرنا على الدكتوراه سنه !! طب وايه الفايده
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty18th فبراير 2011, 2:10 pm

kholoud كتب:
أفهم من كلامك أننا مسجلين في الدبلومه اللي احنا فيها ينفع عادي نسجل في الدبلومه دي
وايه علاقه دفعه 2009 بكده أنا سمعت ان الموضوع بتاع الدبلومه دي هيتطبق على دفعه 2010
ماذا لو لم يتم لقدر الله تعينا هنكون اتأخرنا على الدكتوراه سنه !! طب وايه الفايده

اة ينفع عادى , دبلوم القضاء التأديبى محتمل جدااااااااااااا ان يكون دبلوم مهنى او تطبيقى يعنى دراستة اسبوع او 10 ايام (((( زى الدورات كدا))).

انا سمعتها بنفسى من المستشار تيمور لما كان فى برنامج انها هتطبق على ما بعد 2008 الى لسة تصفيتها مبداتش. وانها كانت هتفتح فى بداية فبراير , ولكن طبعا للأحداث الى حصلت فكل شيىء متعطل.
وسالت فى النيابة الادارية وعرفت انها هتكون شرط من شروط التصفية يعنى الافضلية بين المرشحين.
انتى كدا كدا مش هتتأخرى على الدكتوراة لان الدبلوم دى وقتها قليل , كما انك بعد الماجستير مش هتسجلى دكتوراة على طول اصلا , انتى كدا كدا فى اى جامعة فى مصر هتعملى حاجة اسمها سمنار واجتماع مجلس كلية على الاقل ياخدلة 6 شهور , غير لما تلاقى مشرف على الرسالة وتحددى الموضوع يعنى كدا كدا بعد نجاح الماجستير قدامك فى حدود من 6 الى 12 شهر لتجهيز التسسسسجيل للدكتوراة (((( بالاضافة الى انك لازم تمتحنى تويفل علشان تسجلى))
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty18th فبراير 2011, 2:14 pm

أيوه أنا عندي خلفيه عن موضوع مجلس الكليه والتويفل هو حد مستعجل على الشقاء ده ):
أنا كنت بقول كده لأني كنت بحسبها دبلومه يعني سنه وكده لكن كده طلعت دوره عاديه..

موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :
الاقامة : اسيوط

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 10:55 am

طيب هو اكيد ان دبلوم القضاء التأديبى هتبقي دورات ولا زي الدبلومات التانيه سنه دراسيه كامله وهو ينفع اقدم فيها في نفس الوقت اللي انا مقيده فيه بدبلومه تانيه ولا لازم اخلص منها
sonatote28

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 11:42 am

السلامه عليكم يا شباب
انا كنت عايزه اعرف استفسار ما
انا عرقت ان فى كلام موكد عن وزير العدل انه خلاص على وشك انه يتشال من الوزاره طب فى الحاله دى ممكن يتشال رئيس النيابه الاداريه معاه وله ده امل ضعيف ؟
بصراحه انا نفسى انه يتشال لانه رجل متعسف اوى فى قرارته لما اصر على موضوع دبلومه القضاء التاديبى لان فى كتير مننا مكنش هينفع ياخدها فحسيت انه رجل متعسف جداااااااااا
وشكرا للجميع وربنا معانا يارب
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 1:43 pm

@ موني بصي هو في على فكره مشرف قال انه عادي بيبقى كورس بياخد تلت شهور مش سميستر وكده.
@ sonatote يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاريت والله ,انا كمان اول ما سمعت انهم ممكن يقيله وزير العدل جه في بالي كده بس معتقدش ,مع انه فعلا متعنت

بس انا سمعت عن حاجه بقى والمشرفين هنا هيردوا علينا فيها ,انا سمعت انهم بيبحثوا في زياده عدد اعضاء النيابه كأجراء من فضله زياده الرقابه الأداريه انا سمعت كده في مسؤل من النيابه الأداريه مش عارفه كان اقتراح ولا كلام كان على قناه النيل بس Smile ياريت تقولوا انه صح مش هيعينوا 50
وفي الاخر كل شئ نصيب
موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 2:45 pm

ياريت ياkholoud تبقي الدبلومه كده بالظبط بس هو ينفع اخدها في نفس الوقت وانا في دبلومة تانيه
وياريت يزيدوا اعضاء النيابه لاحسن موضوع 50 مقلقني ياريت نسمع خبر حلو لان كل شويه يطلع لنا بحاجه
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 3:01 pm

والله لو ربنا كاتبلنا حاجه هتبقي منهم ان شاء الله.. هو أكيد ينفع ناخدها واحنا مسجلين في دبلومه تانيه معتقدش ان دي حاجه تعارض وادينا مستنين حد من المشرفين يرد علينا
موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 3:05 pm

فعلا اللي عاوزه ربنا هيكون وان شاء الله ربنا يكرمنا
أحمد المنوفى
النائب التنفيذي للمدير
النائب التنفيذي للمدير
أحمد المنوفى

الساغة الأن :
الاقامة : المنوفية

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 3:16 pm

ازيكم يا جماعة

اولا ممكن تاخديها عادي جدا مع الدبلومة التانية لان زي مهو باين انها دبلوم مهني يعني اشبه بدورة تدريبية فمفيش مشاكل من النقطة دي خالص

و بالنسبة لزيادة اعداد النيابة الادارية فالكلام بدري شوية علي الموضوع دا

و برده محدش يعرف ايه اللي هيحصل في الايام اللي جاية

ربنا يسهل و يبقي الايام الجاية فيها خير و نباركلكم عن قريب باذن الله

الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 3:48 pm

لو اشتال وزير العدل ودا احتمال كبير
لكن رئيس النيابة الادارية مش هيتشال دا جاى ومش هيطلع منها الا غير على المعاش.

صحيح هو راجل قوى وقرارات قوية واحيانا متعسفة ولكنة باقى(( رئيس النيابة الادارية))).

بالنسبة للدبلوم فانا سالت فى جامعة القاهرة وكل شيىء اقف ولا يوجد اى معلومات نتيجة وجود اعتصامات بين الموظفين وايضا اعتصامات للدكاترة .

الدبلوم ان فتح للتجسيل والدراسة فمتوقع ان يكون لمدة 10 ايام او اسبوعين اى مثل اى دورة .

لا تعارض بين الدبلوم وبين اى دبلوم اخر خدتة او هتخدة .
موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty20th فبراير 2011, 4:41 pm

شكرا للثعلب العربي واحمد المنوفي وياريت لما تعرفوا معاد التقديم والشروط وكده تقولو لنا اسفه للاطاله
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty21st فبراير 2011, 6:00 pm

تم السؤال اليوم عن دبلوم القضاء التأديبى وكانت الاجابة هى

كل شيىء متوقف لحين تعيين وزير تعليم عالى وستكون الاولوية فى الدراسة للتخلص من الامتحان المادة الاخيرة الموجود فى منتصف الدراسى الاول لبعض الكليات.
وان محتمل ان تكون الدراسة فى الدبلوم القضاء التأديبى فى اجازة الصيف .
sonatote28

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty22nd فبراير 2011, 11:25 am

شكرا يا شباب على الرد عليا وربنا يكرم
وبجد كل يوم بيتاكدلى ان مفيش حاجه مستحيله او بعيده من كتر الاحدات اللى بنشوفها كل يوم
والله الموفق
موني سعد

راجع يحاول
راجع يحاول
موني سعد

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty22nd فبراير 2011, 7:12 pm

شكرا للثعلب العربي علي مجهوداتة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty22nd فبراير 2011, 7:21 pm

موني سعد كتب:
شكرا للثعلب العربي علي مجهوداتة

العفو كلنا اخوة وكلنا نريد مساعدة بعضنا , وربنا يكرمنا جميعا .
kholoud

راجع يحاول
راجع يحاول
kholoud

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty22nd فبراير 2011, 11:04 pm

على فكره هو أصلا وزير التعليم الحالي دمج الوزارتين في بعض يعني وزاره التعليم العادي ووزاره التربيه والتعليم بقوا وزاره واحده اسمها وزاره التربيه والتعليم ..على العموم شكرا
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة الادارية دفعة 2009   النيابة الادارية دفعة 2009 - صفحة 24 Empty23rd فبراير 2011, 12:11 am

kholoud كتب:
على فكره هو أصلا وزير التعليم الحالي دمج الوزارتين في بعض يعني وزاره التعليم العادي ووزاره التربيه والتعليم بقوا وزاره واحده اسمها وزاره التربيه والتعليم ..على العموم شكرا

تعيين دكتور جمال موسى دا شيىء كويس جدا , واعتقد ان ممكن الايام القادمة تكشف لنا عن اخبار جديدة عن دبلوم القضاء التأديبى

النيابة الادارية دفعة 2009
صفحة 24 من اصل 28انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» النيابة الادارية دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2010
» النيابة العامة دفعة 2009
» النيابة الادارية
» موقع جديد لهيئة النيابة الادارية