منتدى راجعون الى الله
النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

النيابة العامة دفعة 2009

علاء المحمدى
صابر وراضى
$..عميد الخريجين..$
thelord7410
aly2020
فارس القانون
elmasry20072
الديلر
محمد صابر
heba
ali weeka
wakelalnyaba
pogar
رياض الجنه
IBR@HIM
gouda2010
بكر خطاب
yasserahlawy
تيمور
moh.abdelbaset
ahmed_abdoo
aly2050
ISLAMMAGDY
ماما
mo7amed™
macamico
طير المحبة
المدير العام
bahebahaa
mostafa_mostafa
basel_85
محمد 5555
مدحت الصعيدى
عبدالعزيز
private*man
ahmedbadr
أحمد الأنصارى
elham salah
أحمد المنوفى
spy
الثعلب العربى
ابوسلامه
46 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty
مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 1:40 pm

اعتقد ان الامر طالما وصل لتهمة قلب النظام , يبقى النائب العام هيكون مشغوووول جامد , والطبى هيتاخر جداااااااااااااا , كما ان يوجد احتمالات لتغيير الوزارة علشان يهدوا الناس .

استرها يارب على مصر .

و معلش يا شباب شكلها كدا الطبى بعد انتهاء الاوضاع دى كلها
مدحت الصعيدى

راجع يحاول
راجع يحاول

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 1:56 pm

طيب ياجماعه الى والده ووالدته معاهمش مؤهل وهو من اوائل الدفعه مش عايز اقول اول الدفعه دا ظروفه ايه يولع فى نفسه ولا يعمل ايه .....ياريت حد يطمنا وحسبى الله ونعم الوكيل
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 2:09 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

حولت وزارة الداخلية بعض المحتجزين من الصحفيين والنشطاء والمتظاهرين، إلى النيابات للتحقيق معهم على خلفية الاحتجاجات التى غطت البلاد فى عيد الشرطة على مدار اليومين الماضيين فيما عرف إعلامياً بـ"يوم الغضب"، وذلك بعد الإفراج عن 230 من المعتقلين فى معسكرات قوات الأمن المركزى بـ"السلام" و"الجبل الأحمر".

وأحالت أجهزة الأمن، ملفات المعتقلين والمحتجزين إلى نيابات "زينهم"، و"عابدين"، وشمال وجنوب القاهرة، من المتوقع أن توجه لهم تهم تنظيم مظاهرات واحتجاجات غير مشروعة، وتكدير السلم والأمن العام، وإثارة الشغب، وإتلاف ممتلكات المال العام، وسط اهتمام حقوقى من قبل المحامين النشطاء التابعين لجمعيات ومنظمات المجتمع المدنى المختلفة.

كان النائب العام المستشار عبد المجيد محمود، قد أمر بالتحقيق فى حوادث القتلى والإصابات التى خلفتها أحداث المظاهرات، وبالفعل باشرت نيابات عدد من المحافظات منها: القاهرة والإسكندرية والغربية والدقهلية، والسويس، التحقيق فى توابع المظاهرات، وانتقلت إلى تشريح جثة مجند الأمن المركزى فى القاهرة، والمصابين الثلاثة فى السويس، بالإضافة إلى سماع أقوال المصابين فى الإسكندرية والمحلة والمنصورة.

الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 2:12 pm

مدحت الصعيدى كتب:
طيب ياجماعه الى والده ووالدته معاهمش مؤهل وهو من اوائل الدفعه مش عايز اقول اول الدفعه دا ظروفه ايه يولع فى نفسه ولا يعمل ايه .....ياريت حد يطمنا وحسبى الله ونعم الوكيل

لكل قاعدة استثناء ولو القاعدة توافر شرط المؤهل , يكون الاستثناء تعيين من هم ذويهم دون مؤهل لكن بشروط معينة زى مثلا اوائل الدفعة او واسطة تقيلة جداااااا, او مستوى اجتماعى ومالى مرموق جدا. ولكن دا استئناء يعنى مش كل المرشحين يستفادوا بيه واعتقد ان فى حالة الاوائل ممكن يتم الاستثناء
$..عميد الخريجين..$

راجع يشارك
راجع يشارك
$..عميد الخريجين..$

الساغة الأن :
الاقامة : جمهوريه مصر العالميه

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 3:34 pm

الله يسامحك يا انصارى قعدت تقول (( ان غدا ان غدا ان غدا......... هوافين غدا دا يا عم الحج ...كل يوم يحصل حاجه فى البلد )) ارحمنا يا رب
محمد 5555
وسام تكريم
وسام تكريم
محمد 5555

الساغة الأن :
الاقامة : محافظه الشرقيه

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 3:44 pm

استرها يارب بسترك وبرحمتك
ahmed_abdoo

راجع يشارك
راجع يشارك
ahmed_abdoo

الساغة الأن :
الاقامة : Bani Swef

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 4:40 pm

ياجماعة بعد اذنكم عايز رد للى عندة معلومة لاستفسارى-فية واحد صاحبى جدااااا قالى ان فية ظابط شرطة بنجمتين جية عندى المنطقة امبارح وكان لابس ميرى وبالصدفة صحبى عدى من قدامة ووقفة وقالة تعرف فلان الفلانى اللى هو انا يعنى وقعد يسالة هو ملتزم ولالا وعلاقاتة اية فى المنطقة وسالة قالة اسماء اللى مصاحبهم اية وشغالين اية واخلاقة عاملة ازاى مع الناس ووالدة ووالدتة الانطباع عنهم فى المنطقة اية وعلاقتهم اية وحالتهم الاجتماعية اية وكدة يعنى ولما صحبى سالة هو بيسال لية قالة اصل احنا هناسبهم فبسال عليهم الاول مع العلم انى اخواتى البنات صغيرين وحتى لو هيناسبنا لية كان كل تركيزة فى اسالتة علية انا-اتمنى الاجابة لمن يملك المعلومة معا العلم انة مجاليش البيت
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 5:20 pm

ahmed_abdoo كتب:
ياجماعة بعد اذنكم عايز رد للى عندة معلومة لاستفسارى-فية واحد صاحبى جدااااا قالى ان فية ظابط شرطة بنجمتين جية عندى المنطقة امبارح وكان لابس ميرى وبالصدفة صحبى عدى من قدامة ووقفة وقالة تعرف فلان الفلانى اللى هو انا يعنى وقعد يسالة هو ملتزم ولالا وعلاقاتة اية فى المنطقة وسالة قالة اسماء اللى مصاحبهم اية وشغالين اية واخلاقة عاملة ازاى مع الناس ووالدة ووالدتة الانطباع عنهم فى المنطقة اية وعلاقتهم اية وحالتهم الاجتماعية اية وكدة يعنى ولما صحبى سالة هو بيسال لية قالة اصل احنا هناسبهم فبسال عليهم الاول مع العلم انى اخواتى البنات صغيرين وحتى لو هيناسبنا لية كان كل تركيزة فى اسالتة علية انا-اتمنى الاجابة لمن يملك المعلومة معا العلم انة مجاليش البيت

بص هو شيىء غريب جداااااااااااااا.
والاحتمالات هى :
1_ جايز حد عايز يناسبكوا يعنى مثلا سال على اعمامك واخوالك ومش فاضل غير اسرتكوا مثلا.
2_ لو انت منزلكش امن قومى قبل كدا يكون دا تبع الامن القومى ودا احتمال بعيد جدا ولكن محتمل.
3_ يكون التحرى السريع الى قبل الطبى ب 24 او48 ساعة ولكن الى اعرفة انه بيتم على الكمبيوتر وحتى لو عمل مسح ميدانى للمرشح وسال فى الشارع عليه بيكون بتوع الامن القومى لابسين عادى مش ميرى , بس ممكن كل شىء وارد.

على العموم انا انصحك انك تسأل فى قسم الشرطة التابع ليك او فى المديرية لو ليك معرفة بحد هناك.
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 5:25 pm

الرواية دى اول مرة تحصل قصادى ان حد يجيلم ميرى لان المباحث هى اللى بتتحرى عنك
ومعروف ان المباحث مش بتلبس نظامى خاااااااااااااالص
انا مستغرب
ولا طبعا الامن القومى بيلبسوا مظاكى ولا امن الدولة
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ahmed_abdoo

راجع يشارك
راجع يشارك
ahmed_abdoo

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 5:31 pm

اعتقد يااستاذ ثعلب احتمال انة جاى يناسبنا دة بعيد شوية لانة لوهيناسبنا كان من باب اولى انة يسال على والدى انا مش كل اسالتة منصبة علية وبعدين بيسال على اصحابى وشغالين اية وكدة ودى غريبة لوجاى يناسبنا فعلا اما بالنسبة للامن القومى فانا جالى ظابط من الامن القومى فى فترة التحريات لكن اللى عايز اسالك فية يااستاذ ثعلب هو مش المباحث اللى بتعمل التحريات السريعة قبل الطبى دة ولادة مستحيل ومش بيحصل ولو انة يجوز انة من الشرطة فاعتقد ان اللبس الميرى لة دواعية فى هذة الفترة نظرا لحالة الاستنفار فى كافة مديريات الامن بالجمهورية بسبب التظاهرات والاضطرابات معا انى فى محافظة بنى سويف وهى محافظة غير نشطة فى المظاهرات وكدة وشكرااااا
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 5:38 pm

ahmed_abdoo كتب:
اعتقد يااستاذ ثعلب احتمال انة جاى يناسبنا دة بعيد شوية لانة لوهيناسبنا كان من باب اولى انة يسال على والدى انا مش كل اسالتة منصبة علية وبعدين بيسال على اصحابى وشغالين اية وكدة ودى غريبة لوجاى يناسبنا فعلا اما بالنسبة للامن القومى فانا جالى ظابط من الامن القومى فى فترة التحريات لكن اللى عايز اسالك فية يااستاذ ثعلب هو مش المباحث اللى بتعمل التحريات السريعة قبل الطبى دة ولادة مستحيل ومش بيحصل ولو انة يجوز انة من الشرطة فاعتقد ان اللبس الميرى لة دواعية فى هذة الفترة نظرا لحالة الاستنفار فى كافة مديريات الامن بالجمهورية بسبب التظاهرات والاضطرابات معا انى فى محافظة بنى سويف وهى محافظة غير نشطة فى المظاهرات وكدة وشكرااااا

هو انا الى اعرفه عن مووضع التحرى السريع ان الى بيعملة المخابرات او امن الدولة بيكون على الكمبيوتر ومبيعتوش حد للبيوت ,بس ممكن يبعتوا مثلا لان فى تحريات امن الدولة بتاعتى بعتولى امين شرطة للبيت مع ان محافظتى دايما كان فيها امن الدولة بتورح المقر بتاعه فقط ومش بيبعتوا حاجة للبيوت , ولكن السنادى بعتوا وروحنا امن الدولة برضوا .

فجاز محافظتك تكون بتعمل كدا برضوا وبعتوا حد للبيت عندك للتحرى ,بجانب التحرى السريع عنك على الكمبيوتر.

بس هقولك على حاجة الموقف دا غريب بس مطمئن ليك يعنى لو نسب اهو نسب شرطة حلو Very Happy , لو تحرى سريع قبل الطبى يبقى انت ليك طبى Very Happy ,فنفسر الامر انه شيىء كويس .
ahmed_abdoo

راجع يشارك
راجع يشارك
ahmed_abdoo

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 6:18 pm

الف شكر ليك يااستاذ ثعلب على ذوقك ويجمعنا جميعا فى النيابة العامة باذن الله تعالى بس اللى عايز اسالة لو افترضنا ان دة تحرى سريع قبل الطبى معنى الكدة ان الطبى بعد يومين على اعتبار انك قولت انة ممكن يكون تحرى سريع قبل الطبى ب24 او48 ساعة ولا دة مش شرط وممكن الطبى ياخر عادى واسف اذا كنت اثقلت عليك بكثرة اسئلتى وشكرااااااا
yasserahlawy

راجع متفوق
راجع متفوق
yasserahlawy

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 6:30 pm

استاذ احمد عبده هوا حضرتك تقديرك ايه وكام فى الميه
yasserahlawy

راجع متفوق
راجع متفوق
yasserahlawy

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 6:32 pm

انا بيتهيألى يا استاذ احمد ان دا التحرى السريع رغم انه مبيجيش لحد فالمنطقه زى مالتعلب قال بس اسألته الكتير عنك بترجح كدا
أحمد الأنصارى

راجع متفوق
راجع متفوق
أحمد الأنصارى

الساغة الأن :
الاقامة : مش مهم

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 6:35 pm

يارب يكون التحرى السريع فعلا

بس معقول الداخلية سايبة الاوضاع الحاصلة وفضيالنا Very Happy
أحمد الأنصارى

راجع متفوق
راجع متفوق
أحمد الأنصارى

الساغة الأن :
الاقامة : مش مهم

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 6:43 pm

متستعجلش يا عميد الخريجين كلها أيام ... وإن غدا برضو Surprised
ابوسلامه

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : الشرقيه

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 6:54 pm

يارب كملها من عندك بالستر
ahmed_abdoo

راجع يشارك
راجع يشارك
ahmed_abdoo

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 7:35 pm

تقديرى يااستاذ ياسر 71.25 فى المية جامعة بنى سويف
yasserahlawy

راجع متفوق
راجع متفوق
yasserahlawy

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:10 pm

شكرا على ردك يا استاذ احمد ربنا يكرمنا كلنا ونتعين
yasserahlawy

راجع متفوق
راجع متفوق
yasserahlawy

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:11 pm

مفيش حد هنا يا رجاله جايب اقل من 70% الواحد مقلق من الموضوع دا
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:12 pm

ahmed_abdoo كتب:
الف شكر ليك يااستاذ ثعلب على ذوقك ويجمعنا جميعا فى النيابة العامة باذن الله تعالى بس اللى عايز اسالة لو افترضنا ان دة تحرى سريع قبل الطبى معنى الكدة ان الطبى بعد يومين على اعتبار انك قولت انة ممكن يكون تحرى سريع قبل الطبى ب24 او48 ساعة ولا دة مش شرط وممكن الطبى ياخر عادى واسف اذا كنت اثقلت عليك بكثرة اسئلتى وشكرااااااا

يارب وتحت امرك دائما احنا اخوات وربنا يكرمك ويكرم الجميع.التحرى السريع لازم يكون قبل الطبى ب24 او 48 ساعة والغرض منه ان يقارنوا بين تحرياتك الى حصلت فى شهر 7 مثلا بتحرياتك دلوقتى لان فى فترة عدت وممكن تكون انت او احد اقاربك عمل حاجة فى الفترة دى.فعلشان كدا بيعملوا تحرى سريع علشان يطمنوا.

ولو طلع ان الراجل الى سال عليك فعلا من بتوع التحرى السريع دا يخلينا نترقب بكرة وبعدة بفارغ الصبر.
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:16 pm

yasserahlawy كتب:
مفيش حد هنا يا رجاله جايب اقل من 70% الواحد مقلق من الموضوع دا

متقلقش والله العظيم موضوع ال70 دا اشاعة.وبكرة هتقعد تضحك لما تعرف ان حوالى 150 واحد على الاقل من الى نزلهم طبى جايبين اقل من 70.

ياباشا القانون اشترط ان يكون المرشح حاصل على جيد على الاقل. والجيد يبدأ من 65% كما ان ممكن واحد جايب 64.5 ياخد درجات رأفة ويبقى 65 ويتعين عادى جدااااااااااااااااا.

ليس بالتقدير وحدة يتم التعييين فهناك معايييير اهم منه بكثييييييييييييييييييييير
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:19 pm

أحمد الأنصارى كتب:
متستعجلش يا عميد الخريجين كلها أيام ... وإن غدا برضو Surprised

الرحمة ونام بقى علشان الطبى Sleep Sleep Sleep .

What a Face انت اكيد مش من دفعتنا انت اكيد من دفعة تانية وفرحان فينا ههههههههههههه Very Happy
yasserahlawy

راجع متفوق
راجع متفوق
yasserahlawy

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:27 pm

يا تعلب انت بتطمن الواحد والله ربنا يكرمك ويكرمنا كلنا قولى يا معلم انت جايب كام فالميه ومتخبيش مش هنحسد يعنى قول ومتقلقش Very Happy
سيادة النائب
مشرف قسم
مشرف قسم
سيادة النائب

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 37 Empty27th يناير 2011, 10:40 pm

ياسر باشا انا عاوز تنام وتكبر الج عشان الموضوع شكلة هيطول بسب المظاهرت دى وحتة 70% ممكن تتكلم فيها فى اى هيئة تانية بخلاف العامة ياباشا هناك ناس كتير جدا دخلو ومتعينين و65 % مش معيار اطلاقا فى العامة وياريت تصدقنى وقابلنى على القهوة عشان انا عاوزك

النيابة العامة دفعة 2009
صفحة 37 من اصل 40انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» النيابة العامة دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2010
» اسئلة النيابة العامة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2009