منتدى راجعون الى الله
النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

النيابة العامة دفعة 2009

gabr_gabr
علاء المحمدى
thelord7410
حقانى
isa 5er
محمود السيد
abdosh
aly2020
ahmedbadr
جمال العبور
محمد 5555
فارس القانون
محمد الجمام
elham salah
سيادة النائب
the magic
Al Amash2009
رانيا
طير المحبة
abd el rahman
اكرم صبرى
تيمور
رياض الجنه
أحمد المنوفى
$..عميد الخريجين..$
علاء الدين
mroor.green
mostafa_mostafa
shando
slamo2010
ahmed_abdoo
minoo_106
عبدالعزيز
mido aser4
ابوسلامه
أحمد الأنصارى
bahebahaa
aly2050
basel_85
mo7amed™
Be Or Die
احمد مصطفى
yasserahlawy
mody
الثعلب العربى
madyy
spy
العبد الفقير لله
52 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty
مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 5:54 pm

العبد الفقير لله كتب:
لا يا spy أنتا راجل كريم جدا الدفعه دى مش معمولها عمل واحد دى معمولها أعمال ومحتاجه شيوخ العالم يفكوه بس للاسف فيه ناس بتقول مش حينفك ودول اللى عاملينه وعمالين يعملوا كام عمل كمان عشان يلغوا الدفعه هههههههههه بس ربك لنا معين ان شاء الله

هههههههههههه خلاص نجيب البخور ونبخر بقى هههههههه
العبد الفقير لله
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 6:03 pm

يا جماعه خلاص الحمد لله قولنا قبل كده محدش يرد على حد بيتكلم عن الغاء الدفعه لانه مش عاوز ومش حابب الخير لحد وربنا عز وجل هو اللى كاتب نصيب كل واحد وكل شئ بفضله هوا مش بفضل حد "بسم الله الرحمن الرحيم ""وإن يمسسك الله بضر فلا كاشف له إلا هو وإن يردك بخير فلا راد لفضله يصيب به من يشاء من عباده وهو الغفور الرحيم "
mo7amed™

أذكــــى عضــــو فى المنتدى
mo7amed™

الساغة الأن :
الاقامة : فوق القمر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 6:26 pm

mido aser4 كتب:
mody كتب:
بالرغم انى معرفش مصدر يبلغنى بالتطورات سواكم ولكنى اعتقد ان خبر الغاء الدفعه غير صحيح بالمره واللى قال الخبر ده ممكن يسال نفسه كام سوال
الدفعه هاتتلغى ليه ؟
طب مين هايعمل التحريات تانى؟
هايعيدوا المقابلات تانى مع العلم انى مفيش وقت يعملوا مقابلات مع دفعة 2010 ازاى؟
على فكره اعاده التحريات لدفعه 2009 مع تحريات 2010 اللى المفروض تنزل هاتودى الى استهلاك كم هائل من رجال المباحث اللى المفروض انهم مش فاضيين نهائيا بسبب الظروف اللى بتمر بيها البلد
ياريت ياجماعه اى واحد يسمع خبر انه يتاكد منه وبعد مايتاكد من صحة الخبر يفكر بعقله مدى صحته

مش هى دى الاسئلة اللى تستحيل علشانها الغاء الدقعة وانا هجاوبلك عليها بالمنطق البسيط

1- الدفعة تتلغى علشان بدات فى النظام السابق وشابها اخطاء كثير واختلافها عن باقى الدفعات السابقة انها لم تعلن بعد وهو ما قد يعرضها لخطر الالغاء

2-مين قالك ان هيتعمل تحريات تانى التحريات الاصلية موجودة بتاعتكوا اللى هيزيد بس ممكن يبقى تحريات لناس قليلة ماكنش نازلها تحريات

3- المقابلات اساسا روتينية وكلنا عارفين ده بالاضافة ان ملفات كل الدفعة مكتوب فيها نتيجة المقابلات فميش اى داعى لاعادة اى مقابلة والمفروض انها كلها متسجلة
لو الدفعة هتتلغى مفيش حاجة هتتعمل الا اعادة البحث فى الاوراق فقط

بس بعد كل ده انا مش متوقع خالص انها تتلغى انا بس حبيت اقول ان دى مش الاسئلة اللى تستحيل الغاء الدفعة
وانا عن نفسى اتمنى انها تظهر الشهر ده ان شاء الله
انا همشي مع كلامحضرتك وهرتب لك عليه نتايج بالمنطق برضه :

بالنسبة لموضوع الاختلاف اللي حضرتك ذكرته في أول نقطة معناه الغاء اعلان دفعة 2010 ويتم نزول اعلان جديد عشان مقابلات التفتيش تبقى مؤدية لمهمتها بالشكل الأكمل
بما معناه ان يتأخر تعيين دفعتين في وقت النيابة العامة في أمس الحاجة الى تعيينهم
النقطة التانية : مين اللي هيعمل التحريات الامن القومي اللي أكيد مركز في حاجات تانية اهم ولا المباحث اللي برضه عندها حاجات اهم زي البلطجية الموجودين برة السجون الوقتي والسلاح المنتشر بدون ترخيص؟!!!!
النقطة التالتة جزئية المقابلات الروتينية وفقا لأحكام القضاء الاداري عشان تتجاوز مسألة روتينية المقابلات معناها انك محتاج تعمل اختبارات كتابية لقياس المستوى العلمي واختبارات نفسية

عبدالعزيز

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : SoHaG

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 6:41 pm

[quote="mido aser4"]
mody كتب:
2010 ازاى؟
مش هى دى الاسئلة اللى تستحيل علشانها الغاء الدقعة وانا هجاوبلك عليها بالمنطق البسيط

1- الدفعة تتلغى علشان بدات فى النظام السابق وشابها اخطاء كثير واختلافها عن باقى الدفعات السابقة انها لم تعلن بعد وهو ما قد يعرضها لخطر الالغاء
2-مين قالك ان هيتعمل تحريات تانى التحريات الاصلية موجودة بتاعتكوا اللى هيزيد بس ممكن يبقى تحريات لناس قليلة ماكنش نازلها تحريات

3- المقابلات اساسا روتينية وكلنا عارفين ده بالاضافة ان ملفات كل الدفعة مكتوب فيها نتيجة المقابلات فميش اى داعى لاعادة اى مقابلة والمفروض انها كلها متسجلة

بس بعد كل ده انا مش متوقع خالص انها تتلغى انا بس حبيت اقول ان دى مش الاسئلة اللى تستحيل الغاء الدفعة

ماهو ده اللى ناقص طلعنا من النظام السابق
حسبى الله ونعم الوكيل
الاخ ميدو هو حضرتك دفعة كام ؟؟؟ 2009 ولا 2010
mido aser4
وسام تكريم
وسام تكريم
mido aser4

الساغة الأن :
الاقامة : Minia

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 6:57 pm

ياعم انا دفعة 2010 بس بقول اللى فى دماغ اللى بيقولوا ان الدفعة اتلغت او بقولكوا التفسير المحتمل لده
ثانيا انا نفسى تظهر النهاردة مش الشهر ده وقولتها ميت مرة
ومش متوقع خالص انها تتلغى مااتخيلهاش ابدا لان فيه حلول سريعة تغنى عن ده ومنها اللى قالعا الثعلب فى اخباره انهم يدخلوا اوائل والكلام ده وبيضيفوا ناس تانية

--------------------
استاذ محمد
دفعة 2010 مااتعملش فيها حاجة علشان تتلغى والتفتيش ده تكملة اوراق وياعم عايزين يعيدوه يعيدوه
والتحريات قولتلك لو اتعملت مش هتتعمل الا ل قلة هيضافوا
والمقابلات قولتلك انها مسجلة مع فرض انها روتينية يعنى مفيش داعى لاعادتها لانها مسجلة

اخيرا انا والله مع انها تتعلن الايام دى وان شاء الله ده اللى هيحصل علشان نخلص
انا بس كنت بررد على حاجة معينة لكن انا لا جبت خبر الغاء ولا فيه كلام عن الغاء من اصلا هيحصل
عبدالعزيز

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : SoHaG

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 7:31 pm

الاخ ميدو ياريت بلاش ياعم دى لانى مفيش سابق معرفه بينا تسمح بالكلمة دى اصلا

ثانيا اذا كان حضرتك 2010 مالك ومال 2009
انت لو طلعت للقسم هتعرف انه الموضوع اسمه النيابة العامة 2009 مش 2010
اظن مش محتاجه توضيح تانى صح ؟؟
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 7:43 pm

ذكرنا من قبل ونذكركم من جديد

1_ لم يحدث الغاء للدفعة , والى يقول كدا او انة سمع ناس بتقول كدا , فهرد عليه برد واحد وهو ربنا يجازيك انت او الى قالوا على قد نيتهم , وان ربك لمنتقم من مثيرى الاشاعات.
ارجو ان محدش يثير موضوع الغاء الدفعة دا مرة اخرى لان الاجهزة الامنية رافضة ذلك ومجلس القضاء الاعلى رافض ذلك ايضا ودا موضوع منتهى .

2_ الدفعة كما ذكرنا الاسماء التى اتحددت ستظل كما هى , وسيتم اضافة اسماء جديدة فى الفترة الحالية.
3_ بعض اسماء المتظاهرين التى تم الحصول عليها وفحصها بطريق عشوائى , كانت نتيجة الفحص ان لهم تحريات اصلا وتحرياتهم منتهية.

4_ ذكرنا من قبل ان ممكن اى حد ينزلة تحريات وميحسش بيها خصوصا ان معظم الدفعة نزلها تحريات ادارية , وفى ناس كتير من الاوائل نزلها تحريات عن طريق دفعة مجلس الدولة التى اتلغت (( ذكور واناث)).

5_ المجلس الاعلى للقضاء مشغول جداااااااااا و وزراة العدل مقلوبة خصوصا بعد تخلى وزير العدل الجديد عن مساعدين الوزير القديم . وانشغال المجلس الان لنزول دفعة المساعدين ووافقوا عليها وسيبحثون شروطها فى الاجتماع المقبل او الاجتماعات المقبلة واتمنى من الله ان ينتهى الحديث عنها فى الاجتماع المقبل .

لذا قولنا بعد المعلومات التى وصلتنا استبعاد ان يكون هناك طبى فى شهر ابريل , وهذا الاستبعاد قائم على العقل والمنطق كما ذكرنا . والله اعلم اية الى هيحصل تانى بعد كدا , ما احنا كنا مستنين الطبى فى يناير وجات الثورة ودمرت انتظارنا .
نحمد الله على كل شيىء وارجو من الجميع عدم الانسياق وراء الاشاعات . وارجو من الى بيشوفوا المنتدى ومش بيشاركوا انهم يشاركوا معانا , فالمنتدى ملك للجميع وعليك يا اخى العضو الذى تشاهدنا ان تشاركنا بالكتابة وبالاراء.
وربنا يوفقنا جميعا والافضل ان ندعوا الله كثيرا , ومحدش عارف مين فينا الى فى الطبى , ومين الى مش هينزلة طبى , ومحدش يقدر يجزم بالتعيين ولا يجزم بشيىء , وكل شيىء بأمر الله . وكلنا عارفين ان فى ناس اتشال اسمائها قبل كدا من امام الرئاسة يعنى بعد ما كشفوا طبى وخلصوا .

فسبوها لله وادعو الله وربنا معانا جميعا
mo7amed™

أذكــــى عضــــو فى المنتدى
mo7amed™

الساغة الأن :
الاقامة : فوق القمر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 8:03 pm

mido aser4 كتب:

استاذ محمد
دفعة 2010 مااتعملش فيها حاجة علشان تتلغى والتفتيش ده تكملة اوراق وياعم عايزين يعيدوه يعيدوه
والمقابلات قولتلك انها مسجلة مع فرض انها روتينية يعنى مفيش داعى لاعادتها لانها مسجلة

انا بس كنت بررد على حاجة معينة لكن انا لا جبت خبر الغاء ولا فيه كلام عن الغاء من اصلا هيحصل
لو سمحت زي ما استاذ عبد العزيز قالك ياريت بلاش حكاية ياعم دي انت راجل قانون سواء اشتغلت في المحاماه أو في القضاء لو لسانك متعود عليها ممكن تبقى قدام القاضي أو اي خصم وتقولهاله منظرك انت اللي هيبقى وحش وقتها
بخصوص فكرة ان التفتيش تكملة أوراق يسرني ان أبلغ سيادتكم ان دا كان في ظل النظام القديم لكن لو فيه فكرة الغاء لدفعة بأكملها ( رغم عدم صحة الفكرة) يبقى لازم هيقوم بدور مقابلة المحامي العام اللي كانت بتتم سابقا ومهمتها الوقوف على مستوى المرشح من كافة النواحي والوقوف على قدراته من الناحية النفسية وثباته
minoo_106

راجع يحاول
راجع يحاول

الساغة الأن :
الاقامة : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 10:25 pm

اى حاجة القضية الذى رفعها الزند لتعين ابناء المستشارين
minoo_106

راجع يحاول
راجع يحاول

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 10:27 pm

قصدى اى قصة القضية المكتوبة فى الجرائد
أحمد الأنصارى

راجع متفوق
راجع متفوق
أحمد الأنصارى

الساغة الأن :
الاقامة : مش مهم

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty14th أبريل 2011, 10:42 pm

mido aser4 كتب:

يا ميدو انت كلامك متناقض بصراحة تناقض شديد ولا يمكن يكون كلام رجل قانون بالمرة .. إنت بتقول اولا الدفعة تتلغى علشان بدات فى النظام السابق وشابها اخطاء كثيرة وتيجى بعد كدة تحط إقتراحات غريبة وهى إن التحريات تفضل زى ماهى وأن المقابلات روتينية ومفيش داعى لإعادتها ...يبقى إزاى الدفعة تتلغى وفى نفس الوقت تقترح عدم إعادة التحريات ولا المقابلات يبقى كدة اتلغت ازاى .. لو انت رايدلنا الخير فعلا قول نزول تحريات جديدة لناس جديدة زى ما انت اقترحت بالفعل ومتقولش كلمة إلغاء اللى بتقصد بيها إستفزازنا كل مرة alien
mido aser4
وسام تكريم
وسام تكريم
mido aser4

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 12:00 am

mo7amed™ كتب:
mido aser4 كتب:

استاذ محمد

لو سمحت زي ما استاذ عبد العزيز قالك ياريت بلاش حكاية ياعم دي انت راجل قانون سواء اشتغلت في المحاماه أو في القضاء لو لسانك متعود عليها ممكن تبقى قدام القاضي أو اي خصم وتقولهاله منظرك انت اللي هيبقى وحش وقتها
بخصوص فكرة ان التفتيش تكملة أوراق يسرني ان أبلغ سيادتكم ان دا كان في ظل النظام القديم لكن لو فيه فكرة الغاء لدفعة بأكملها ( رغم عدم صحة الفكرة) يبقى لازم هيقوم بدور مقابلة المحامي العام اللي كانت بتتم سابقا ومهمتها الوقوف على مستوى المرشح من كافة النواحي والوقوف على قدراته من الناحية النفسية وثباته

خلاص يااستاذ عبد العزيز ماتتضايقش اوى كدة ودى كلمة عادية ياستاذ محمد الكل بيقولها وانا قبل مااكون رجل قانون انا انسان عادى جدا والناس كلها احسن منى ولازم اتكلم وافضل كدة ببساطة مع اى حد وانا لو بقيت قاضى عمرى ماهغير طبيعتى ومش هبقى معقد مع الناس اما بخصوص الشغل فكدة كدة الكلام كله بيتغير من عامية للغة عربية مش كلمة عم بس وقفتولى على دى يعنى
بس انا فى الاخر عاذرك لاننا مانعرفش بعض يااستاذ عبد العزيز وولا يهمك

اما بخصوص مالى ف دى حضرتك هى اللى مالكش دخل بيها لان ليا ناس فى 2009 وبتابعلهم يعنى انا هنا بكام واحد 2009 مش بواحد بس كمان
mido aser4
وسام تكريم
وسام تكريم
mido aser4

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 12:06 am

أحمد الأنصارى كتب:
mido aser4 كتب:

يا ميدو انت كلامك متناقض بصراحة تناقض شديد ولا يمكن يكون كلام رجل قانون بالمرة .. إنت بتقول اولا الدفعة تتلغى علشان بدات فى النظام السابق وشابها اخطاء كثيرة وتيجى بعد كدة تحط إقتراحات غريبة وهى إن التحريات تفضل زى ماهى وأن المقابلات روتينية ومفيش داعى لإعادتها ...يبقى إزاى الدفعة تتلغى وفى نفس الوقت تقترح عدم إعادة التحريات ولا المقابلات يبقى كدة اتلغت ازاى .. لو انت رايدلنا الخير فعلا قول نزول تحريات جديدة لناس جديدة زى ما انت اقترحت بالفعل ومتقولش كلمة إلغاء اللى بتقصد بيها إستفزازنا كل مرة alien

ياانصارى ان كان الدفعة شابها اخطاء فالتحريات السليمة موجودة فى مكانها الاخطاء بتبقى فى الاختيار والتصفية بس تقريبا اما التحريات الاصلية السليمة موجودة لدى جهاتها

ياسيدى انا رايد الخير ليكم وليا
وبذمتك انت سمعت منى كلمة الغاء قبل كدة او خبر الغاء انا برد على اسئلة بس وبقول فى الاخر مش هتتلغى زى مااكد الثعلب وانا عايز ده زيكم
انا عمرى ماجبت خبر الغاء ولا قولت هتتلغى فى مرة واللى عنده عكس كدة يجيب كلامى
لكن كل مرة اللى بتقولها دى فانت اتلغبطت معلش عاذرك بينى وبين اعضاء اصحاب قرارات الالغاء اللى بيجيبوها مش عارف منين
ahmed_abdoo

راجع يشارك
راجع يشارك
ahmed_abdoo

الساغة الأن :
الاقامة : Bani Swef

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 12:07 am

اقروا الخبر دة من بوابة الوفد الالكترونية تحت عنوان خطة الزند لتوريث منصة القضاء [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
العبد الفقير لله
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 12:54 am

المستشار الزند شكله عاوز يخربها ولا ايه الكلام دا مينفعش ابدا طالما ان الشخص لم تتوافر فيه الشروط التى تتطلبها قوانيين السلطع القضائيه كيف يكون وكيل نيابه دا كلام فاضى واطمنوا يا جماعه احنا عندنا قضاة كتير محترمين وخاضه قضاة المجلس الاعلى للقضاء جميعا بيرفضوا هذا الكلام الفاضى طبعا
mido aser4
وسام تكريم
وسام تكريم
mido aser4

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 12:59 am

انا مش عارف هو نادى قضاة ماله بالتعيينات ولا بقت للى ليه واللى مالهوش فيها هى نظام شلة ويلا تغير يعنى ولا ايه
slamo2010

راجع يحاول
راجع يحاول
slamo2010

الساغة الأن :
الاقامة : Cairo

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 1:30 am

يا جماعة أنا معلش بس عايزكوا تشكارونى الاستفزازات الى مكتوبة فى الصفحة دى Mad
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

واحد مستفز كاتبلى ""اقترب يوم الحسم حيث بعد الغد سوف نلقن قضاءنا الفاسد درسا لا ينساه ، كنت في مؤتمر اليوم ودعوت الصحفيين واعلموني انهم سيكونوا حاضريين ، حقنا في التعيين واصلاح القضاء لن نفرط فيه ، من حقنا ان ناخذ حقنا في الوظيفه القضائيه في حق لنا وليس تفضل من احد (الدستور ينص علي ان الوظيفه العامه حق لكل مواطن)
استعدوا يا شباب لبعد الغد يوم السبت ، اللهم وفقنا وقف معنا فان لت تكن معنا فمن سيكون معنا""

و بعديها بساعتين بالظبط كتب""شدوا حيلكم يا شباب الصحافه معانا انا احمد يحي اللي اسمي في الوفد انا كنت في مؤتمر صحفي وهما كلهم معانا ضد القضاء الفاسد ، هانت شهر وان شاء الله هنكون قضاه""

شخص مستفز جدا جدا الباشا رايح يشتم القضاء و القضاه و بيقول فاسد و بيحارب و هيموت عشان يدخل أى هيئة قضائية لأ و قالك هنلقن هى حرب يا أبنى !!!! القضاه و مرفق القضاء ده أشرف و أنظف مرفق فى مصر و بطل الحقد و الغل الى جواك دة و أرضى بنصيبك و قضاء الله و لو ليك حق فعلا أطلبه بأدب و أحترام و بعدين أنت بقى خلاص كمان شهر عينت نفسك قاضى !!!! يا عم أتوكس إذا كان الى نزلهم تحريات و دفعة 2009 مش من دفعة التسعينات و 2000 مش ضامنين مصيرهم أصلا و مش عارفين رأسهم من رجليهم و الكشف إمتى و التعيين إمتى و بيدعوا الله و أن الله يكتب لهم الى فيه الخير فعلا يا جماعة ناس مستفزة بصراحة الكلام الى متوب فى البادج دى كله مستفز و أنا من ساعة ما قريته فعلا ضغطى على جدا و حبيت بس أفضفض لحد أنا أسف أنى أتعصبت بس أنا فعلا أتعصبك جداو تقبلونى زميل جديد معاكوا و أسف للإطالة
spy
مشرف قسم
مشرف قسم
spy

الساغة الأن :
الاقامة : hgrhivm

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:15 am

لا تعليق على موضوع المستشار احمد الزند وخبر الفيس بوك Evil or Very Mad
mido aser4
وسام تكريم
وسام تكريم
mido aser4

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:16 am

انا مش شايف ان في داعى لضغطك يعلى سيب كل اللى يقول رايه يقوله واللى يختلف فى حاجة هو حر وربنا اللى بيحاسب فى الاخر على النوايا
الدولة ملكنا كلنا وكل واحد ليه حق يقول شايف اللى فيها ازاى ولو غلط يتحاسب بس بالقانون واللى زى الزند انا مش شايف ان بس دعوته تترفض ده يستاهل انه يتحاكم علشانها زى ما مبارك الشعب حاكمه على نيته التوريثية
slamo2010

راجع يحاول
راجع يحاول
slamo2010

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:27 am

أنا أسف يا جماعة يبدو أنى أتسرعت فى كتابة المشاركة دى و انا بحاول أعدلها أو أشيلها بس مش عارف أنا أسف جدا بس بجد سعتها كنت متعصب جدا من الكلام الى مكتوب و كلامك صح يا أخ ميدو والله كل واحد حر فى أرأه بس الشئ الى يؤخذ على الى كاتب الكلام دة أنه غلط فى القضله و دة طبعا ميصحش و غير مقبول لأننا كلنا عارفين مدى نزاهة و عدالة رجال القضاه الذين نعتز بهم جميعا فالدولة الأن كل الى شايلها و موقفها على رجلها هم أطهر مؤسستين الجيش و القضاء أكرر أسفى و يا ليت لو حد يقولى أشيل مشاركتى أزاى يبقى كتر خيره أو يا ليت الإدارة تحذفها هى أكرر أسفى و عذرا لأنى كنت متعصب يا جماعة و ربنا يوفقنا جميعا إن شاء الله
Be Or Die

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : مليش غيرها ( مصر )

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:31 am

[b] بجد لا تعليق و خلوا اللي عايز يعمل حاجه يعملها يا جماعه بصوا من الاخر اللي ربنا كاتبله الموضوع ده هيتعين حتى لو كان خريج كليه الزراعه اللي عايز يدخل ناس بمقبول و اللي عايز ياخد حقه بدراعه و ابالصوت العالي براحته احنا معانا ربنا .. يارب صبرنا كتير ثبتنا و عارفين ان مصيرنا بايدك يارب و اجعل اخر صبرنا خير يااااااااارب
mido aser4
وسام تكريم
وسام تكريم
mido aser4

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:35 am

يااخى العزيز انت ماغلطتش فى مشاركتك وانت راحل محترم جدااااااااااااااااااااااااااا وبجد مش بجاملك
انا بس شايف عادى ده راى
خصوصا ان القضاة مش هما اللى شايلين البلد لوحدهم السيادة فى الاخر للشعب والشعب مصدر اى سلطة مش عايزين ننسب الثورة لاى سلطة او نجاح الدولة والاساس ان ده ينسب للشعب اللى الجيش جزء اصيل منه وبتاعه زى مالقضاء بتاعه

وفى الاخر والله انا مش عايز مشاركتك تتحذف لانك خلوق وبترد عادى وان ااتمنى اشوف مشاركاتك معانا على طول وتنورنا
slamo2010

راجع يحاول
راجع يحاول
slamo2010

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:55 am

شكرا ليك يا أخ ميدو و الله بس أنا كنت عايز مشاركتى تتحذف عشان ممكن ناس تضايق بس خاصة أنى كنت متعصب و كمان أنا لازم أراعى شعور زملائى الى منزلهمش تحريات و ممكن مشاركتى يفسروها غلط و أنا سعيد جدا بالمشاركة و تقبلونى زميل لكم و سعيد بمعرفتك يا أخ ميدو و يا أخى طبعا الشعب هو الى قام بالثورة و هو مصدر السلطات أنا كان قصدى بس أن الجيش و القضاء هما أكتر مؤسستين عليهم أعباء كبيرة و هما حراس الثورة دلوقتى بس و (الجيش و الشعب و القضاء و الشرطة أيد واحدة )ههههههههههههههههه
slamo2010

راجع يحاول
راجع يحاول
slamo2010

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 2:58 am

Be Or Die كتب:
[b]احنا معانا ربنا .. يارب صبرنا كتير ثبتنا و عارفين ان مصيرنا بايدك يارب و اجعل اخر صبرنا خير يااااااااارب

اللهم أمين يا رب العالمين

الله دعوة حلوة جدا يا أخ Be or Die إحنا فعلا صبرنا و ربنا يكرمنا كلنا إن شاء الله فى القريب العاجل
mody

راجع يشارك
راجع يشارك
mody

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 3 Empty15th أبريل 2011, 3:02 am

ياخى لك حريه التعبير مادمت لم تخرج على النص وسيب اللى يقول يقول وفى الاخر اللى عاوزه ربنا هايكون ان شاء الله وربنا يحفظلنا رجال القضاء ورجال الجيش ويهدى لنا رجال الشرطه وتطوى ماكان بيننا من صفحه سوداء ويجعلها ناصعة البياض ان شاء الله

النيابة العامة دفعة 2009
صفحة 3 من اصل 40انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» النيابة العامة دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2010
» اسئلة النيابة العامة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2009