منتدى راجعون الى الله
النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 5e6e128532

انرت منتدانا زائرنا الغالى اذا اردت التسجيل فمرحبا بك
منتدى راجعون الى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى راجعون الى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل
النيابة العامة والنيابة الادارية ومجلس الدولة وهيئة قضايا الدولة موضوعات متجددة تجدها بمصداقية فقط على منتدى راجعون الى الله ....
تابعوا معانا يوميات حنفى وحمديه والناس الموئعتيه فقط وحصريا بقسم القصص والمواعظ بمنتدانا منتدى راجعون الى الله
بمناسبة اقتراب شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا وعليكم باليمن والخير والبركات ندعوكم لزيارة قسم (رياض الجنه الرمضانى )بمنتدانا لمتابعة كل ماهو مفيد وجديد فى الشهر الكريم
عايز تتابع وتعرف كل حاجه عن علماء بتحبهم ومفكرين وشيوخ اجلاء بتتمنى تكون زيهم تابع معانا فى منتدانا بقسم المفكرين والعلماء وسوف تجد كل ماتتمنى ان تعرفه عن مشايخنا وعلمائنا ومفكرينا
عندك موهبة الكتابه ؟؟؟عايز تقول رأيك ونفسك تبقا صحفى والكل يقرا مقالاتك ؟؟؟؟نورنا فى جريدة منتدانا منتدى راجعون الى الله (مقالات الاعضاء وبس)

النيابة العامة دفعة 2009

احمد سليم
ابوسلامه
amrghaly
patient man
shmys
Capo
خالد محمد
عضو النيابه العامه
اسير الاحزان
محمد اشرف البنا
minoo_106
ايهاب
don_mano
seefsona
nyaba
ahmedbadr
محمد على الهوارى
ماما
محمد السيد مصطفى
محمد 5555
shando
moo
mostafa00
mamado
M.Elsaid
aly2050
mona
محمد المراغى
الجرئ
ahmed_abdoo
tito2010
علاء الدين
mody2010
slamo2010
elfaham
mido6666_2010
محمود السيد
dashmala
Ahmed_123
MeShOoO
EMADHAMDY
macamico
mahmoud kamal
mo7amed™
أحمد المنوفى
ahmed nageh
محمود بك
prosecutor
محمد 2010
الثعلب العربى
نسائم الرحمة
أنوش
aly2020
خالد كامل
احمدالمهدى0
بيمن سامح
ميدو نيابة
abo gouda
louxorawy
لا يــأس مع الحــيــاه
احمد فهمى
فتى النيل
كريم احمد
عبد الناصر
حسام الدين
gouda2010
spy
ramy kamal
سيادة النائب
المدير العام
زغلول شملول
عمرو حمزاوى
أحمد حسن
77 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
فتى النيل
مشرف قسم
مشرف قسم
فتى النيل

الساغة الأن :
الاقامة : مصر

النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty
مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty4th أغسطس 2010, 3:42 pm

بعد التحية للاخوة والصحبة الحلوة دية

بقول وبدعى من كل قلبى لكل الاخوة والاخوات

الله معاكم ومعاكم قلبنا وبدعانا يتم تعينكم

بس امانة وامانة غالية خدوها من اخوكم

فان هذة المكانة ليست هينة ولكن اعتمدوا على الله

وافعلوا الخير وخاطبوا انفسكم وايقذوا ضمائركم

والله الموفق ونعم المولى ونعم النصير
خالد كامل

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : الاسكندريه

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty4th أغسطس 2010, 5:42 pm

السلام عليكم اعضاء المنتدي والف مبروك لكل الاخوه اللي نازلهم تحريات وعقبال التعيين بمشيئه الله
استاذ رامي ليا سوال هل جامعه اسكندريه من ضمن الجامعات اللي لسه هينزلهم ملفات تانيه ولا دي من ضمن الجامعات اللي لن يتم ارسال ملفات تانيه ليها وشكرا
ايهاب
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty4th أغسطس 2010, 7:00 pm

النهارده جالى واحد من اداره البحث وسألنى على بعض البيانات عن الاملاك وايجار الشقه وعدد الغرف ولما سالته ان المفروض تجبلى الاول تحريات من القسم قالى دى حاجه جديده بنتحرى فيها عن المتقدمبن فى العامه والاداريه وهيءه القضايا نتاكد اذا كان المرشح موظف واشتعل ولا لا؟؟
انا الصراحه اول مره اسمع عن حاجه زى كده وشاكك فى الراجل ده لانى اصلا لسه ساحب ملف هيءه القصايا من كام يوم ولسه مقدمتش الملف اصلا
وبعدين قالى جاى اتحرى اذا كنت اشتغلت ولا لا وكل اسئلته كانت عن الاملاك ومش سال عن كونى اتوظفت اصلا!
المهم انه خد وثيقه التعارف بتاعه النيابه ومشى
يا ريت حد يفيدنى عن موضوع اداره البحث ده علشان عمرى ما سمعت عنه قبل كده
ماما

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 12:14 am

الف الف مبروك للاخ الثعلب العربى

وعقبال يارب كل المنتدى لما تنزلهم تحريات

ولوسمحتو انا لية سؤال هو ممكن الواحد ينزلة امن دولة سواء فى الادارية او العامة من غير ما يعرف

وهو فى ملفات لجامعة اسكندرية هتنزل محافظة البحيرة ولا كدا خلاص
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :
الاقامة : ارض الكنانة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 12:29 am

ماما كتب:

الف الف مبروك للاخ الثعلب العربى

وعقبال يارب كل المنتدى لما تنزلهم تحريات

ولوسمحتو انا لية سؤال هو ممكن الواحد ينزلة امن دولة سواء فى الادارية او العامة من غير ما يعرف

وهو فى ملفات لجامعة اسكندرية هتنزل محافظة البحيرة ولا كدا خلاص

الله يبارك فى حضرتك ويكرم الجميع يارب .
لازم امن الدولة يخطرك لو كان لاول مرة ليكى تحريات هناك وهتلاقيهم بيتصلوا بعد الساعة 12 بالليل دايما . وبتروحى تملى اسماء عيلتك كلها ويكشف عليها ويواجهك بالاسماء الى عليها مشاكل لا قدر الله لو كان عندك مشاكل .
اما لو كان نزل مثلا امن دولة ادارية وروحتى المقابلة , ونزل بعدها امن دولة عامة او مجلس فالتقرير لة صلاحية لمدة سنة و اتوماتيك كدا بيخدا نفس التقرير زى ما كان ايام الادارية و محدش بيعبرك ولا بيقولك نزل ليكى تانى ولا لا؟.
اما مسالة النزول فأعتقد ان هينزل تانى لان فى كشوف كتير وبتيجى على مراحل
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 12:33 am

ايهاب كتب:
النهارده جالى واحد من اداره البحث وسألنى على بعض البيانات عن الاملاك وايجار الشقه وعدد الغرف ولما سالته ان المفروض تجبلى الاول تحريات من القسم قالى دى حاجه جديده بنتحرى فيها عن المتقدمبن فى العامه والاداريه وهيءه القضايا نتاكد اذا كان المرشح موظف واشتعل ولا لا؟؟
انا الصراحه اول مره اسمع عن حاجه زى كده وشاكك فى الراجل ده لانى اصلا لسه ساحب ملف هيءه القصايا من كام يوم ولسه مقدمتش الملف اصلا
وبعدين قالى جاى اتحرى اذا كنت اشتغلت ولا لا وكل اسئلته كانت عن الاملاك ومش سال عن كونى اتوظفت اصلا!

بص الى حصل معايا ايام امن الدولة جالى امين شرطة فى البيت وسال عليا وانى شغال ولا لا وسال على العيلة ونزل سأل فى الشارع.
اما مسالة ان حد ييجى ياخد وثيقة نيابة بتاعتك انت مصورها فدا شىء غريب وانا مش عارف دا اية بس هقولك على حاجة دا يمكن واحد قلبة مش ابيض وعايز يشوف ثغرات فى الملف ودخلك الدخلة دى والله اعلم .
mahmoud kamal

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : egypt

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 2:58 am

الثعلب العربى كتب:
جامعة المنصورة هينزل ليها بعد 4 ايام كدا كشف جديد ودا تقريبا الاخير متضمن حوالى 10اسماء (((( الخبر صادر من مكتب الامن)))

مجموع ما نزل لجامعة المنصورة حتى الان هو 85اسم موزعة على المحافظات ولكن النصيب الاكبر لمديرية امن الدقهلية فمنها حوالى 60اسم. ((( ارقام كبيرة بس حقيقية)))

محافظة كفر الشيخ نزل فيها حتى الان 20 اسم موزعة بين جامعة المنصورة وجامعة طنطا بشكل كبير. وفى كشف جديد نزل كفر الشيخ اليوم فية حوالى 5 اسماء ليصبح المجموع 25اسم

هذا الكلام طبقا لأقاويل ظباط الشرطة فى المديرتين .

الف مبروك يا باشا فرحتلك بجد
بس كنت عايز اسال جضرتك الكشف ده من جامعة المنصورة فقط
ومفيش اخبار عن حامعة طنطا او الزقازيق
ومتعرفش فى حد من دسوق نزله تحريات هى الكشف الجديد ولا
وبما انا انت على اتصال بمكتب الامن هل فى ملفات تانيه هتنزل المحافظة ولا
وشكرا انا عرف انى بتقل عليك وانت مركز اه يا باشا
mahmoud kamal

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :
الاقامة : egypt

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 3:03 am

استاذ / الثعلب العربى
انت عرفت خبر نزولك التحريات من الامن العام ولا امن الدوله اتصل بيك
وشكرا مرة ثانيه
ايهاب
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 4:56 am

الثعلب العربى كتب:
ايهاب كتب:

بص الى حصل معايا ايام امن الدولة جالى امين شرطة فى البيت وسال عليا وانى شغال ولا لا وسال على العيلة ونزل سأل فى الشارع.
اما مسالة ان حد ييجى ياخد وثيقة نيابة بتاعتك انت مصورها فدا شىء غريب وانا مش عارف دا اية بس هقولك على حاجة دا يمكن واحد قلبة مش ابيض وعايز يشوف ثغرات فى الملف ودخلك الدخلة دى والله اعلم .

الغريب انى لقيته راكب عربيه لما مشى
بس الراجل كام معاه ملف فيه اسماء ناس تانيه المفروض هيروحلها وقالى على اسم واحد صاحبى عارفه وسالنى عن عنوانه
عموما انا عرفت اسمه او المفروض انه اسمه وهاسال عليه كده وربنا يستر
انما الموضوع ده لم بمر
Ahmed_123

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : cairo

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 11:16 am

السلام عليكم ممكن لو سمحت يا استاذ رامى او احد الاساتذه الموجودين فى المنتدى تقولولى هل تم الانتهاء من جميع ملفات عين شمس يعنى تم ارسال ملفات عين شمس كلها لمكتب الامن ولا لاء وامتى افقد الامل
ماما

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 12:18 pm

شكرا للاستاذ الثعلب العربى

ولو سمحت حضرتك عرفت ازاى بنزول التحريات سواء فى الادارية او العامة
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 2:11 pm

ماما كتب:

شكرا للاستاذ الثعلب العربى

ولو سمحت حضرتك عرفت ازاى بنزول التحريات سواء فى الادارية او العامة

العفو احنا اخوات .
جالى تليفون الساعة 1.30 صباحا على الموبيل من رقم ارضى وقالى الو حضرتك فلان الفلانى قولت ايوة مين معايا قالى احنا امن الدولة , وانت ليك مقابلة مع الباشا بكرة الساعة 10 صباحا يا محترم. قوتلة بخصوص اية , قالى بخصوص تحريات النيابة الادارية . الحوار دا كان فى شهر 4 الى فات تقريبا فى نصة كدا .

اما عن تحريات قسم العامة
وفى نهاية شهر 7 الى فات جالى مخبرين من القسم وسالونى على العيلة واحد واحد وابناء كل اسرة و ماشين على استنطبة واحدة اسم قريبك ومحل ميلادة وتاريخ ميلادة و العمل والمؤهل و الحالة الاجتماعية والديانة و بعد كدا زوجتة ونفس الاسطنبة تانى عليها وبعد كدا لو فى اولاد.
بعد ما خلصوا نزلوا الشارع وسالوا عليا وعلى الناس الى فى الكشف و راحوا سالوا عند بيوتهم كمان.
بعدها راحوا سالوا عليا فى قهوة كدا فى اول البلد وسالوا القهوجى و 2 شباب فى سنى .
وطبعا جميع محلات الشارع والمنطقة كلها تم سؤالهم.

وظابط المباحث كلمنى وقالى عايز بعض الاوارق زى قيد عائلى للجدين وقيد عائلى للاب وشهادة الكلية و صحيفة احوال مرتب الوالد ومهنتة وكدا والوالدة برضوا وكشف حساب البنك و الافادات الزراعية .وبصراحة كان راجل ذوق وعسل وقعد يقولى ربنا يوفقكك كتير.

بعد كدا عرفت ان التقرير بتاع القسم كان حلو وراح المديرية وفضلت متابع هناك واتصل بيا رئيس القلم الجنائى المسؤل عن التحريات وراجع الملف معايا .

اما تحريات قسم الادارية فنزلت لوحدها اتوماتك بعد العامة .
وتحريات امن الدولة فى العامة معرفش نزلت امتى ومحدش عبرنى خالص بس هى اكيد نزلت بعد امن دولة الادارية فاكيد خدوها اتوماتيك.
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 2:17 pm

mahmoud kamal كتب:
[quote=
الف مبروك يا باشا فرحتلك بجد
بس كنت عايز اسال جضرتك الكشف ده من جامعة المنصورة فقط
ومفيش اخبار عن حامعة طنطا او الزقازيق
ومتعرفش فى حد من دسوق نزله تحريات هى الكشف الجديد ولا
وبما انا انت على اتصال بمكتب الامن هل فى ملفات تانيه هتنزل المحافظة ولا
وشكرا انا عرف انى بتقل عليك وانت مركز اه يا باشا

ربنا يخليك يا باشا وعقبال الجميع يارب .
الى اعرفة ان فى كشف جديد نزل فى مديرية امن كفر الشيخ, اما مسالة المراكز فمعرفش بجد بس انت روح مديرية امن كفر الشيخ واسال على المقدم اشرف النويشى هو المسؤل عن التحريات وقدامة جميع الاسماء الى نزلتهم تحريات سواء عامة او ادارية وهو راجل محترم جداااااا روحلة واسالة ان ليك تحريات ولا لا وخد معاك البطاقة وانت مش محتاج حد يكلمة وتقدر تروح لوحدك عادى جدا .
انا والله مش على اتصال بمكتب الامن انا بس جاتلى المعلومة من مستشار بمحض الصدفة بس الى اعرفة ان فى نزول متوالى للملفات ولسة شوية على انتهاء النزول.

اما المركز فانا مركز بيلا
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 2:21 pm

mahmoud kamal كتب:
استاذ / الثعلب العربى
انت عرفت خبر نزولك التحريات من الامن العام ولا امن الدوله اتصل بيك
وشكرا مرة ثانيه

القسم بعتلى علشان يتحرى لان مكنش ليا نزلى ادارية .
اما امن الدولة فمعبرنيش خالص بس اكيد علشان كنت هناك فى امن الدولة بتاع الادارية .
غير كدا وكدا انا كنت بسأل اصلا كل شوية ليا تحريات ولا لا فى المديرية وهما متعاونين جدا جدا , العفو يا باشا احنا اخوات وانا تحت امرك
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 2:25 pm

ايهاب كتب:

الغريب انى لقيته راكب عربيه لما مشى
بس الراجل كام معاه ملف فيه اسماء ناس تانيه المفروض هيروحلها وقالى على اسم واحد صاحبى عارفه وسالنى عن عنوانه
عموما انا عرفت اسمه او المفروض انه اسمه وهاسال عليه كده وربنا يستر
انما الموضوع ده لم بمر
بص انت تروح القسم وتطلع على المديرية تسال على اسم الامين واحسن ناس تفيدك هما امناء الشرطة زمايلة .
ويمكن يكون اجراء جديد ودا عادى جدا منا حصل معايا فى امن الدولة ان الظابط مسك موبيلى وقعد يقلب فى الاسماء كلها وفى الرسائل والصور .
وحصل مع زميل ليا كان مسجل اسم واحد وكاتب جنبة رتبة مقدم فالظابط قالة كلم المقدم دا وعادى.
وحصل مع زميل ليا ان موبيل رن فالظابط رد وقعد يتكلم مع الى اتصل.
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 2:28 pm

الاخ Ahmed_123
الاخ خالد كامل

لسة بدرى على انتهاء التحريات ونزولها وفى كشوفات جديدة كل شوية بتنزل لجميع الجامعات

تابعوا فى المديرية باستمرار وان شاء الله التحريات نازلة
ماما

راجع يشارك
راجع يشارك

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty5th أغسطس 2010, 8:32 pm

والله يا استاذ الثعلب العربى حضرتك ذوق قوى وعامل للمنتدى جو اسرى جميل .

ومعلش هتقل عليك وعلى الاخوة اعضاء المنتدى واسال عن اخبار ملفات للبحيرة تابعة لجامعة الاسكندريةلان انا بصراحة معنديش اى مصدر للمعلومات غير العتماد على الله و الاخوة فى هذا المنتدى

ورمضان كريم ويعيدة على الكل بخير وسعادة .
الثعلب العربى
مشرف قسم
مشرف قسم

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty6th أغسطس 2010, 12:56 am

ماما كتب:

والله يا استاذ الثعلب العربى حضرتك ذوق قوى وعامل للمنتدى جو اسرى جميل .

ومعلش هتقل عليك وعلى الاخوة اعضاء المنتدى واسال عن اخبار ملفات للبحيرة تابعة لجامعة الاسكندريةلان انا بصراحة معنديش اى مصدر للمعلومات غير العتماد على الله و الاخوة فى هذا المنتدى

ورمضان كريم ويعيدة على الكل بخير وسعادة .

ربنا يكرمك يا رب ويخليك ويوفق الجميع .اكيد رامى باشا عندة معلومة وهيرد عليكى هو بجد افضل واحد فى الردود و معلوماتة دايما صحيحة بنسبة 100%
محمد 5555
وسام تكريم
وسام تكريم
محمد 5555

الساغة الأن :
الاقامة : محافظه الشرقيه

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty6th أغسطس 2010, 2:55 pm

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
الجرئ

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : الزقازيق

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty6th أغسطس 2010, 3:26 pm

السلام عليكم اعضاء المنتدى الكرام احب اقوليلكم رمضان كريم وكل عام وانتم بخير والف مليون مبروك لكل من نزل له تحريات وياريت ياجماعه اى حد عرف حاجه جديده عن جامعه الزقازيق والخاصه بمحافظه الشرقيه يعرفنا ايه اللى حصل بعد ال45 ملف الى ايجو لفرع الامن العام فى نهايه الشهر الماضى وربنا يقدم اللى فيه الخير واحب اسأل الاستاذ رامى ياترى لسه فيه ملفات لجامعه الزقازيق فى مكتب الامن العام ولا كده خلاص نستعوض ربنا فى القصه دى وربنا يتولانا بقى ونتشتغل فى المحاماه لان الواحد قاعد لمده سنه اهوه مابنعملشى اى حاجه وياريت ياجماعه لو اى حد عرف حاجه يقوليلنا بصدق وامانه لان الواحد اعصابه تعبت وربنا يبلغنا ان شاء الله رمضان ورمضان اللى بعديه يكون كل واحد حقق حلمه اللهم اكرمن بالتعيين واسف جدا على الاطاله استودعكم الله
ahmedbadr
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :
الاقامة : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty6th أغسطس 2010, 5:57 pm

كل سنة وجميع المنتدى بخير ورمضان كريم وخاصة للاستاذ رامى كمال
ولجميع الاخوة الموجودين
واللهم بحق هذه الايام المفترجة اكرمنا بالتعيين فى النيابة العامة
امين يارب العالمين
بالله عليكم ادعولى ياشباب
ويارب كل الناس ربنا يوفقها ويكرمها بالتعيين فى النيابة العامة
ahmedbadr
وسام تكريم
وسام تكريم

الساغة الأن :
الاقامة : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty6th أغسطس 2010, 6:05 pm

ياجماعة اى حد جامعة عين شمس
قسم مصر الجديدة ونزله تحريات ياريت يقولى
ويخليه معايا
عضو النيابه العامه

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : المنصوره

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty7th أغسطس 2010, 12:32 am

السلام عليكم
هذه اول مشاركه لى مع حضراتكم لكنى متابعكم منذ البدايه
وان شاء الله استمر فى المشاركه
عندى استفسار ارجو من اصحاب الخبره ان يفيدونى فيه
انا الحمد لله تقديرى جيد جدا جامعه المنصوره
ربنا كرمنى بفضله ونزلى تحريات نيابه اداريه ونيابه عامه
لكن لما نزلى تحريات النيابه العامه حصل حاجه مكنتش متوقعها نهائى وتعبانى نفسيا جدا وقلقانى
انا ليا زوج عمتى رجل يبلغ من العمر 73 عام وتزوج عمتى من 8 سنوات فقط يعنى وعمره 65 سنه ولم نكن نعلم عن ماضيه شىء
فجاه فى التحريات لقيت ان الشخص ده عنده قضيتين مخدرات كبار مش قايا قليله لكنهم من سنه 1968 و 1970 ومكتوب جمبهم انه توقف عن النشاط
طبعا انا اتصدمت لما شفت الكلام ده ونفسيتى تبعت جدا جدا
مع العلم هذا الشخص متزوج عمتى من 8 سنوات بس ولم ينجب منها اى اولاد

هل هيكون تاثيره قوى على تحرياتى مع العلم انه زوج عمه وليس خال او عم
وهل ممكن بتدخل واسطه مع العلم ان الله هو صاحب الفضل ولكن قد يجعلها سبب تعدى موضوع الراجل ده؟
خصوصا انى اساسا مليش علاقه بيه ومعرفتى بيه انا ووالدى واقرابى سطحيه هو رجل مسن يبلغ 75 سنه
وهذه القضايا من 30 سنه واكتر
انا كده فرصتى ايه وهل تقديرى هيسعدنى خصوصا ان الحمد لله لا يوجد اى شخص نهائى فى العائله ليه اى سابقه سوى هذا الرجل
جزاكم الله خير
المدير العام

المدير العام

الساغة الأن :

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty7th أغسطس 2010, 7:02 am

ادعى ربنا وملكش دعوى باى حاجة تانية
واود اجابات على بعض الاسئلة
والدك ووالدتك شغالين ايه
انت قسم عربى ولا انجليزى
اخواتك مؤهلاتهم ايه وشغالين ايه
عمتك اللى جوزها كده وضعها الاجتماعى ايه مؤهل عمل خلافه .......
عضو النيابه العامه

راجع جديد
راجع جديد

الساغة الأن :
الاقامة : المنصوره

مُساهمةموضوع: رد: النيابة العامة دفعة 2009   النيابة العامة دفعة 2009 - صفحة 30 Empty7th أغسطس 2010, 8:45 am

المدير العام كتب:
ادعى ربنا وملكش دعوى باى حاجة تانية
واود اجابات على بعض الاسئلة
والدك ووالدتك شغالين ايه
انت قسم عربى ولا انجليزى
اخواتك مؤهلاتهم ايه وشغالين ايه
عمتك اللى جوزها كده وضعها الاجتماعى ايه مؤهل عمل خلافه .......
شكرا حضرتك على المتابعه
اانا عربى مش انجليزى
ولدتى مؤهلها متوسط ولا تعمل والدى موظف
اخواتى كلهم اطفال بين مراحل التعليم المختلفه ابتدائى واعدادى وثانوى
اما عن عمتى فهى فلاحه تعمل فى الزراعه زوجها رجل مسن 73 سنه ملازم الفراش دائما مستواهم الاجتماعى والمادى اقل من المتوسط
اوبالنسبه لتحرياتى من غير الراجل ده كانت كويسه جدا جدا فوق الممتازه مكنش فى اى مشكله او سابقه لاى شخص من افراد العائله
والغريبه انى لما عملت تحريات الاداريه لم تظهر هذه الجرائم لكن لما نزلى نيابه عامه ظهرت
انا والله صعبان عليا نفسى انى اتاخد بذنب شخص معرفهوش واملى فى ربنا كبير جدا
ليا سؤال بس
هل عند نظرهم للملف بيحطوا فى اعتبارهم ان هذه الجاريم من 30 سنه وان زوج عمتى ده الان رجل مسن وانه مش مخلف من عمتى اى اطفال وزواجهم قريب جدا يعنى متزوجها وهو فى سن ال 65 ولا مش بينظروا خالص للكلام ده
وهل ممكن مع تدخل واسطه تخليهم يعدوا الموضوع ده؟

النيابة العامة دفعة 2009
صفحة 30 من اصل 40انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» النيابة العامة دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2010
» اسئلة النيابة العامة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2009
» النيابة الادارية دفعة 2009